HondenPage baasje Caroline & Texas
Wat schreven de vrienden van Caroline & Texas op het forum
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Jack russells senioren
Ach, wat een dotjes, een ruwharige JRT staat nog op mijn verlanglijstje Ze staan wel bekend als druktemakers, toch een kleine geruststelling om te horen dat ze na een jaar of 12 heus wat rustiger worden....
het Moderatorteam schreef in
Loopsheid en angstig gedrag
spam verwijderd, bedankt voor de melding! Deze gaat op slot.
het Moderatorteam schreef in
Grote harde zwelling kop Franse Bulldog
VERPLAATST naar de juiste rubriek
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Hondenschoentjes/pootbescherming
https://www.actievehonden.com/p/training/canicross/non-stop-dogwear-protector-booties-4-stuks/3142
Ik vind deze handig omdat ze niet voorgevormd zijn. Mijn hond moest vanwege een wond ook een keer een schoentje aan maar hij heeft nogal onhandige voeten (platvoeten) die niet in de voorgevormde schoentjes pasten. Als jouw hond wel normale voetjes heeft dan zijn die van Trixie vast ook prima, haha!
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Nieuwe hond
Wat een mooie hond Peter! Hij heeft geluk met jou!
het Moderatorteam schreef in
Rontgenfoto: tellen maar?!
FOKKEN Hondenpage is voorstander van verantwoord fokken. Om deze reden is het alleen voor fokkers die verantwoord fokken toegestaan om te schrijven over dekking, dracht en hun nestje pups. Onder verantwoord fokken verstaan wij o.a. juiste leeftijd ouderdieren, uit laten voeren van testen op erfelijke afwijkingen, goede leefomgeving voor moeder en pups, en een juiste verzorging en begeleiding van de pups in het nest. Topics waarvan wij de fokwijze niet weten worden op slot gezet. Wanneer wij via een PB de fokwijze ontvangen en deze door ons akkoord is bevonden ben je vrij om topics in deze rubriek te plaatsen. Wanneer wij geen informatie hebben over je fokwijze of wanneer je niet voldoet aan de gestelde eisen van verantwoorde fok is het alleen toegestaan om dringende vragen in het forum te stellen. Nadat er voldoende advies gegeven is zal het topic gesloten worden. Meer informatie omtrent het verantwoord fokbeleid van HP, de gestelde eisen en de verschillende HP keurmerken lees je in onderstaande linkhttp://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_492-Richtlijnen-voor-fokkers-op-de-hondenpage.php/
Gea schreef in
Mechelse herder bijtgedrag
Je bericht doet me heel erg denken aan een filmpje van een gedragsdeskundige in Duitsland die ik heb gezien: https://www.youtube.com/watch?v=AsAI0uCA8eU Nu is dit niet exact te vergelijken, maar denk wel dat er veel overeenkomsten zijn.
het Moderatorteam schreef in
Chitzu
FOKKEN Hondenpage is voorstander van verantwoord fokken. Om deze reden is het alleen voor fokkers die verantwoord fokken toegestaan om te schrijven over dekking, dracht en hun nestje pups. Onder verantwoord fokken verstaan wij o.a. juiste leeftijd ouderdieren, uit laten voeren van testen op erfelijke afwijkingen, goede leefomgeving voor moeder en pups, en een juiste verzorging en begeleiding van de pups in het nest. Topics waarvan wij de fokwijze niet weten worden op slot gezet. Wanneer wij via een PB de fokwijze ontvangen en deze door ons akkoord is bevonden ben je vrij om topics in deze rubriek te plaatsen. Wanneer wij geen informatie hebben over je fokwijze of wanneer je niet voldoet aan de gestelde eisen van verantwoorde fok is het alleen toegestaan om dringende vragen in het forum te stellen. Nadat er voldoende advies gegeven is zal het topic gesloten worden. Meer informatie omtrent het verantwoord fokbeleid van HP, de gestelde eisen en de verschillende HP keurmerken lees je in onderstaande linkhttp://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_492-Richtlijnen-voor-fokkers-op-de-hondenpage.php/
-- reactie gewijzigd door het moderator team op 12 mei om 22:35 --
Gea schreef in
Doodle of Lagotto
" https://www.hondenpage.com/baasjes/7291/Gea.php "
Kees
Wij fokken Miniature American Shepherds, een heel ander ras.Het is echter de eerste hond voor ons waardoor we twijfelen of dit niet te hoog gegrepen is. Iedere hondenbezitter maakt fouten, dat is niet erg, daar leer je van. Zolang je maar consequent, duidelijk en eerlijk bent naar een hond maakt het ras niet uit. Er bestaan in mijn ogen geen beginnershonden.
het Moderatorteam schreef in
Ik ben Nieuw hier!
Gezien topic starter weg is, gaat deze op slot.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Ik ben Nieuw hier!
" Nee jullie gaan het nu voor haar opnemen , en prima , laat mij gelijk inzien, wie waar staat, wie zelfbewust is, zelfreflectie heeft, wie projecteert en wie niet ... "
Suzanne&Blue
Dan ben je nu ook wel heel hard in je oordeel. Die twee, drie reacties die je hier krijgt zeggen niet alles over dit gehele forum en zover ik kan lezen is er hier niets aan de hand. Er zijn hier door de jaren heen heel wat nuttige adviezen gegeven, lief en leed gedeeld, vriendschappen opgebouwd, wandelmaatjes gevonden.... Laat je nu niet tegenhouden door 1 reactie waar je het niet mee eens bent hoor
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Ik ben Nieuw hier!
" Heleen zou je willen stoppen met irritatie uitlokken ? Want dit is wat je nu aan het doen bent, uitlokken, ik ben daar niet van gediend, en ik neem mijn verantwoordelijkheid om hier een grens aan te geven. Ik ben van niemand gecharmeerd die een uitlokker uithangt, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres! Ik begrijp ook niet dat het moderetor team , jullie niet in bedwang heeft op deze pagina. Want uitlokkers verpesten altijd alle goede inzet van andere mensen en de goede sfeer die ergens in heerst. Dus Moderator team als jullie meelezen, mij lijkt dat sommige mensen even op hun plek gezet moeten worden met uitlokgedrag! Bij voorbaat dank. "
Suzanne&Blue
Heleen neemt het juist voor je op, ik denk dat je haar reactie verkeerd interpreteert.
het Moderatorteam schreef in
Live! Nieuwe fotowedstrijd: Bloemen / Lente
Gefeliciteerd winnaars!
#1: Lavina met May
#2: Michelle met Scotty
#3: Marijke met Aila, Dinja en Evi
En natuurlijk bedankt voor de rest van de inzendingen met mooie foto’s
Wie heeft er een leuk idee voor het volgende thema? Plaats ze gerust in de topic!
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Honden van bekende Nederlanders
Janny heeft een nieuwe hond! Zo leuk: https://www.ad.nl/show/janny-van-der-heijden-adopteert-hondje-na-verlies-van-viervoeter-nhaan-was-meteen-verliefd~a5ff9c2e/ Een Petit Basset Griffon Vendéen
het Moderatorteam schreef in
Live! Nieuwe fotowedstrijd: Bloemen / Lente
Nog 2 dagen! Vergeet niet om ook te stemmen op nieuwe foto’s!
het Moderatorteam schreef in
Labradoodle & doodle familie Nieuw Vennep
Oud topic, deze gaat op slot.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Bully xl of Stafford?
" Tja meis/vent, je heb Bullteriers, Staffordshire-bulterriër waarvan engels ook aan aftakking, Heb je Danisch dogs, Kangals en nog meer van rotzooit. Uiteindelijk zijn alle rassen gemixt met iets voor ons schoonheidsidiaal en doeleinde, voorlopig blijft hond een hond. Jagen, drijven, speuren, bewaken en gewoon lekker samen op de bank leggen in een bolleke wol. Dus misschien moet het stamboom beter zijn onderzoek doen, hoe merle, langhaar, korthaar en weet ik veel wat is ontstaan. Wolf zou ik het niet geven "
Botteke
Ik weet niet waarom je zo'n oud topic weer omhoog haalt. Ik snap helemaal niet wat je bedoelt met je warrige omkering.
het Moderatorteam schreef in
Live! Nieuwe fotowedstrijd: Bloemen / Lente
Er is een nieuwe fotowedstrijd live! Deze keer met het thema bloemen/lente. Onderwerp: Een lente achtige foto, het liefst met bloemen maar een lente achtige sfeer is ook goed. Met daarin natuurlijk 1 of meer honden! Je kunt je lente uploaden via: https://www.hondenpage.com/fotowedstrijd/126/bloemen-/-lente.php
Daar kun je op 'foto toevoegen' klikken.
Hoe gaat het in zijn werk?Wedstrijdregels
-Bij de fotowedstrijd staat duidelijk het onderwerp omschreven waaraan de foto moet voldoen. Lees dat voor het plaatsen van je foto goed door. Foto's die niet aan het onderwerp voldoen worden verwijderd.-Je kunt maximaal 3 foto's plaatsen.-De foto die je plaatst moet door jezelf gemaakt zijn.-De honden op de foto moeten je eigen honden zijn of bekende honden waarvan je toestemming hebt om de foto te plaatsen.-De foto mag fototechnisch bewerkt zijn maar mag niet zwaar gefotoshopt / bewerkt met AI zijn.-Foto's die niet aan de regels voldoen worden zonder uitleg verwijderd.Juryregels
-Iedereen die toegang heeft tot de koffiehoek op de HondenPage heeft juryrechten.-Per profiel is slechts 1 stem per foto uit te brengen.-Het is niet mogelijk om op je eigen foto te stemmen.-Het is niet toegestaan om op het forum stemmen te werven.De wedstrijd staat vanaf nu open, en zal 2 wekenduren.De winnaar verdient eeuwige roem
Veel plezier en succes!
Gea schreef in
Zieke hond
" De eerste zes maanden was dit maandelijks, op zes maanden kreeg hij een tablet dat voor drie maanden was. "
Vic
Dit antwoord had ik al een beetje verwacht....Ik begrijp nog steeds niet dat mensen zoveel vergif in de hond stoppen.Het is geen wonder dat de hond dunne ontlasting heeft als je zo vaak gaat ontwormen. Dit is echt een hele grote aanslag op de darmen. Stop alsjeblieft met zo vaak ontwormen, zolang de hond geen wormen heeft is zo'n pil zinloos.
Gea schreef in
Zieke hond
Welk schema hanteren jullie voor het ontwormen en ontvlooien?
het Moderatorteam schreef in
Zieke hond
Dubbel geplaatst, deze gaat op slot.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Haije Leeve Maylo
Ach jemig, wat snel en onverwachts. Ik begrijp helemaal waarom je niet voor die behandeling bent gegaan en heb veel respect voor jullie beslissing. Heel veel sterkte
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Hond(en) vervoeren
Bij hondenauto.nl kun je een bench en dakventilatie laten inbouwen Ik heb in mijn VW Caddy ook zo'n bench + opbergvak/lade. Kan het erg aanraden. Ik heb wel een 'raster' tussenwand, geen volledig dichte achterbak omdat ik het zelf fijn vind om contact te kunnen hebben met de hond in de kennel achterin.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
afscheid van Mellow
Ach, nog zo'n bekende HondenPagehond. Een prachtige leeftijd behaald, maar dat maakt het niet makkelijker. Heel veel sterkte...
Gea schreef in
Van tiporen naar puntoren
" Ja graanvrij maakt ook echt callogeen aan "
Botteke
Het is collageen....En verder doel ik op dat peulvruchten een bijzonder effectieve voedingsbron zijn door hun ontstekingsremmende eigenschappen. Bovendien helpt het eiwitgehalte van peulvruchten, omdat collageen een eiwit is, het collageen aan te vullen dat nodig is voor de wederopbouw van kraakbeen. En alsof dat nog niet genoeg is, bevatten peulvruchten ook veel lysine, een aminozuur dat cruciaal is voor de regeneratie van kraakbeen.
Gea schreef in
Van tiporen naar puntoren
Ik zou het eerder in het voer zoeken. Ik weet natuurlijk niet of je graanvrij voert of dat de samenstelling van het voer is veranderd? Het toevoegen van erwten en aardappelen aan hondenvoer om het "graanvrij" te maken is een goedkope bron van eiwitten. Het zetmeel in erwten en aardappelen zorgt voor harder kraakbeen in de oren.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Flexi binnenkant schoon maken
" De hele flexi inclusief het kastje? Of alleen de lijn? Uiteindelijk is de geur er vanzelf uit gegaan door de lijn uit te rollen en zo een tijd te laten liggen, maar het komt wel elke keer terug zodra de lijn nat is geworden "
Penny
Ik heb alleen de lijn volledig uitgerold, het kastje zelf heb ik maar gelaten voor wat het is. Uitkloppen had ook niet veel zin want hij zit helemaal dicht, maar ik denk dat er wel modder in zit. Die muffige geur krijg ik er helaas ook niet helemaal uit, ik weet ook niet of dat wel gaat lukken.
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Flexi binnenkant schoon maken
Toch altijd leuk hoe een simpele vraag eindigt in een topic met allerlei vragen over bijzaken en het delen van doemscenario's. Los zwemmen is voor veel honden risicovoller dan aangelijnd, dat ene minimale risico van verdrinking zou ik liever nemen dan alle andere mogelijke gevaren die het oplevert als een hond los zwemt.
Goed, anyway... Mijn flexilijn was ook helemaal goor, met name opgedroogde modder was een probleem. Het is een flexi met zo'n plat lint, ook een dure, dus weggooien is zonde. Heb hem toen helemaal uitgerold en laten weken in heet water en Dreft. Werkte eigenlijk prima. Desnoods met een borstel afdoen en laten uithangen.
het Moderatorteam schreef in
Ideetje uitgewerkt: Hondenras-quiz ???? (Klopt de uitslag bij jullie? Feedback gezocht!)
Topic dubbel geplaatst, deze gaat op slot
Hannah & Bink† en Beertje schreef in
Hebben jullie dat ook wel eens?
Dat is zeker een mooie hond, en ehhh je hebt wel duidelijk je type he Ik zie wel wat gelijkenissen. Leuke grote oren heeft hij.