
Hallo,
Mijn hond was een nagel kwijt. Dierenarts had de wond dicht gebrand en het was mooi aan het genezen en er kwam een nieuw nageltje door. Een week geleden deed hij opeens zijn poot omhoog, de nagel was weg en het was terug een kleine wonde. Opnieuw antibiotica, tappie aan voor ff buiten om de hoek want mag niet rennen of te lang wandelen. Binnen draagt hij een korf zodat hij er niet aan kan likken. Binnenkort gaat hij mee naar zee. De wond is ondertussen al terug dicht en er komt terug een nageltje door maar ik wil voor de zekerheid dat hij toch iets aan heeft zodat het niet opnieuw zou afbreken ofzo.
Het makkelijkste zou iets zijn dat geschikt is voor zowel in het water, zand als ook op asfalt. Ik vermoed dat een natte poot met zand geen goed idee is voor dan een schoentje aan te doen omdat dat gaat schuren. Heeft er iemand ervaring met hondenschoentjes of pootbescherming? Of wat ik het beste kan doen? Ik heb wel al verschillende schoentjes/bescherming gezien maar als ik dan naar de reviews kijk begin ik te twijfelen. Raden jullie een bepaald soort merk aan? Ik las wel dat mesh schoentjes goed zouden zijn. Ik kijk alvast uit naar jullie mening of ervaringen

Bedankt. Ik heb hen een e-mail gestuurd. Daar raden ze de Trixie Walker Active aan. Had daar ook al eens naar gekeken maar dacht dat deze niet bestand gingen zijn voor in het zeewater
3 doggies 
https://www.actievehonden.com/p/training/canicross/non-stop-dogwear-protector-booties-4-stuks/3142
Ik vind deze handig omdat ze niet voorgevormd zijn. Mijn hond moest vanwege een wond ook een keer een schoentje aan maar hij heeft nogal onhandige voeten (platvoeten
) die niet in de voorgevormde schoentjes pasten. Als jouw hond wel normale voetjes heeft dan zijn die van Trixie vast ook prima, haha!

Hannah & Bink & Beertje
Ze zien er een beetje uit zoals diegene die hij nu draagt voor buiten. Op deze foto is het de tappie die ik hem binnen soms ff aan doe. De andere die ik hem voor buiten aan doe is de onderkant volledig beplakt met tape omdat het kunstleer volledig afgesleten is 


Mijn reactie op jou staat in een afzonderlijk bericht want ik kon de foto’s er niet bij plaatsen

Suikerziekte ken ook, kunnen ze ook krijgen op die leeftijd. Zeg maar gerust alles wat wij kunnen krijgen op oudere leeftijd? Krijgen hun ook. Knappe schoentjes van je foto, niks mis mee, wel schoondhouden zowel die voetjes als de schoentjes in door de wasstraat.
3 doggies 
https://www.medpets.nl/trixie-pootbescherming-walker-active-long Ik heb deze maar die zijn tegen het pekel in de winter, voor atopie zijn die
en meer. Ze moeten wel accepteren het te dragen, dus ruffwear misschien handiger met aan en uittrekken aan klittenband en of ze wasbaar zijn geen idee. Dat zou Hannah wel kunnen vertellen.

Ik heb de Trixie Walker Active schoentjes gekocht. Heb meteen 2 paar genomen. Altijd goed voor in de winter zijn pootjes te beschermen of voor mocht hij problemen krijgen op de trap. Ze zouden normaal bestand zijn tegen zeewater ook maar raden aan om achteraf goed uit te spoelen met proper water. Ging dit voor de zekerheid sowieso doen want zeewater tast veel aan

Denk ik niet eens aan, als ze er op lopen
Zeewater is juist goed zonder de schelpen ellende, dus me misschien optillen en dan in de zee met die voetjes? Prima ontsmetter in NL.

Euhh ik ben ff niet goed mee vrees ik. Ik bedoel dat de schoentjes mss aangetast kunnen worden door het zeewater, niet zijn voetjes he 
Zoek je iets op de HondenPage ? Vul dan hier jouw zoekwoorden in ?