HondenPage baasje tessa
Wat schreven de vrienden van tessa op het forum
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
We verwachten weer een nestje!
" Gefeli, moest ook ff googlen en inlezen over de geschiedenis van het ras. Begrijp nu waarom de outcross want daarna is er veel mee geklooit. Letterlijk kruising met herder en wolf niet? Geen succes nummer want was de bedoeling eigenlijk een stoere politie hond te worden. De genen van de wolf bleken te schichtig te zijn toch voor die doeleinde? Met welke hondrassen worden ze nu mee gekruist? "
Botteke en Big Winnie
Ze zijn ooit begonnen met de Duitse Herder en de wolf inderdaad.De Saarlozen van tegenwoordig (ook de raszuivere) hebben lang niet meer zoveel wolf in zich, dat hangt op 25-30%. De rassen die tot nu toe gebruikt zijn voor outcross zijn: - Zwitserse Witte Herder- Northern Inuit- American Wolfdog Mix- Tsjechoslowaakse Wolfhond- Noorse Elandhond- Podenco Ibicenco- Working Husky- en dan nu met Anna erbij, de Tamaskan Dog.
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
We verwachten weer een nestje!
" Prachtige honden. Ik heb even gegoogeld en op jullie website gekeken, maar mij is weinig bekend over AVLS outcross en ook over het puppy culture programma. Dus mocht je eea verder willen toelichten, of een linkje naar uitleg willen sturen; graag. "
Horsea
Natuurlijk! https://avls.nl/plan-van-aanpak/Hier kun je het hele stuk van de AVLS lezen. Het is best wat om uit te typen. In het kort willen ze de COI omlaag brengen (waarmee de diversiteit weer omhoog gaat). Daarmee verwachten ze ook bepaalde ziektes uit te kunnen fokken en de vruchtbaarheid van de Saarloos weer beter te maken. Ze zijn sinds 2012 bezig met dit project en de resultaten zijn positief! Het Puppy Culture programma is hoe wij onze pups opvoeden. uppy Culture is een wetenschappelijk onderbouwd socialisatieprogramma voor pups. Het richt zich op de cruciale periode vanaf de geboorte tot de leeftijd van 12 weken. Het doel is om de veerkracht, het leervermogen en de emotionele balans van de pup te optimaliseren.Link: https://shoppuppyculture.com/
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
We verwachten weer een nestje!
" Wat leuk ik volg natuurlijk houden jullie een puppy er bij ? "
Koert van Texel poppy x
Nee, helaas. Met 5 hondenkids is ons huis echt vol. Abby wordt ook oud en die vindt het nu al druk
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
We verwachten weer een nestje!
" Wat leuk! Noortje kon altijd goed met dit ras, terwijl ze lang niet met alle honden goed ging. "
Ellen, vrouwtje van Noortje
Aaah wat leuk Ze zijn vaak heel puur en eerlijk in hun communicatie, misschien dat dat heel veilig voelde voor Noortje?
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
We verwachten weer een nestje!
We zijn zo trots!
Anna zal worden ingezet ter versterking van de Saarlooswolfhond-populatie. Haar nieuwe liefde, Elrond, is een fijne, stabiele reu met uitstekende gezondheidsresultaten en een prachtig karakter.
Dit outcross-nest maakt onderdeel uit van het AVLS outcross-programma, wat betekent dat de pups bijlagestambomen van de FCI krijgen en ook verder gaan om de Saarloos gezonder te krijgen.
De dekking ging vlekkeloos en we gaan nu moeten we weer geduldig zijn tot de echo...
Alaska's Finest! schreef in
Jack russells senioren
Wat een leuke karakterbeschrijving, het voelt alsof ik hen een beetje ken.
Geniet van je lieve, mooie, eigenwijze, grappige en heerlijke 'oudjes'!
Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in
Malafide fokker
" Is de Tamara die op hp zit wel dezelfde als die in oosterwolde? Er zijn veel mensen met die naam nl "
Heleen
Ik ben het in ieder geval niet
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
" Wat een fijn forum is dit, en dank aan iedereen die reageert en begrip heeft, ook fijn om te weten dat ik hier om advies, steun kan vragen in welke vorm dan ook wanneer ik daar behoefte aan heb. "
Edith
Zeker kan dat Edith , iedereen die hier op jou reageerd heeft het meegemaakt en weet wat het is, kom maar hier vragen en steun krijgen..die krijg je hier.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
" Ik weet dat t een enorme leeftijd is, maar dat maakt t verdriet niet minder. wandelen niet echt meer, ik heb een groot erf (paarden) dus daar loopt ze nog wel wat te snuffelen ze eet heel goed, en in eten heeft ze zeker interesse…..maar door haar zeer siechte zicht, is ze niet meer zo vlot, het is een jack russell En ze slaapt veel Foto lukt niet? "
Edith
Nee zeker maakt leeftijd niets uit, wanneer men afscheid moet nemen van een dierbare hond…. Eten doet ze nog goed en ze snuffelt ook op het erf, mooi….slapen ja dat doen oudere honden wat meer, zorg wel dat ze dan binnen is…. Weet je edith, geniet nog van je meisje, en als het zo ver is vragen hier om advies hoe er mee om te gaan, velen hebben een dierbare hond verloren af moeten staan, een rouwbesef waar een ieder door moet….
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
Edith, bijna 19 jaar, wat een mooie leeftijd van je hond, vertel eens wat over je hond hoe het nu gaat, wandel je nog , eet je hond nog goed, heb je een foto van je hond ? Heeft je hond nog veel interesse in alles ? Edith als het zover is kan je ook hier in het topic adviezen krijgen van velen die ook hun hond hebben moeten afstaan.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Nieuwe hond
Geweldig, hoe langer Bodhi bij je is, hoe sterker de band tussen jullie is.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Wat wel en niet in zomer?
Pas heel goed op van de week……niet alleenvoor de dieren maar ook voor ouderen mensen.
Vrijdag: heetste dag
Vrijdag wordt het dan echt puffen want het is de warmste dag van de week. In vrijwel het hele land worden tropische temperaturen gehaald; van 30 graden aan de kust tot lokaal 35 graden in het zuidoosten. Daarbij is er een hoge luchtvochtigheid waardoor het voor het gevoel nog warmer is. Af en toe waait er een aangenaam briesje uit het zuiden, maar dit zal nauwelijks voor verkoeling zorgen met deze temperaturen. Drink dus voldoende water en blijf in de schaduw als je last hebt van de hitte. Kijk vooral om naar de ouderen in je omgeving, want voor hen kan de hitte al snel pittig zijn.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Wat wel en niet in zomer?
" Faro had er ook last van, die viel gewoon flauw, was vreselijk eng. "
yooop
Ik heb het meegemaakt met Bams, was bijna fataal, ook Ogin heeft een hitteschock gejad, maar daar was ik snel bij. Let op de risicogroepen: Wees extra alert bij honden met een dikke/donkere vacht, honden met overgewicht, oudere honden en kortharige/kortsnuitige rassen zoals bulldogs. Zij raken hun warmte nog veel moeilijker kwijt. En ik zelf hoor bij ouderen, ik kan ook niet tegen de warmte…..heel veel ouderen die ook een hitteberoerte krijgen en het niet overleven…wordt echt voor gewaarschuwd.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Wat wel en niet in zomer?
Wanneer de temperatuur boven de 26 graden komt gaan we alleen in alle vroegte er op uit, en blijven op de dag binnen bij de airco. Weet wat een zonneschock is heb het twee maal meegemaakt. Newfoundlanders hebben een groot lijf en die van mij heeft ook nog eens een zwarte en dikke vacht, wij gaan geen risico lopen en blijven na de ochtend binnen.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Wat wel en niet in zomer?
Zelf op blote voeten op het asfalt wandelen dan voel je of het te heet is voor je hond.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Loopsheid en angstig gedrag
Dan ligt het aan mijn ipad die het niet laat zien, goed opgelet ieneke..
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Loopsheid en angstig gedrag
" Tekst even selecteren, blauw maken, dan zie je de toevoeging, "
Ineke2
Zal wel aan mij liggen , ik zie het echt niet.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Loopsheid en angstig gedrag
" Mod melding, zit een rare toevoeging aan gequote tekst "
Ineke2
Zie de niets raars aan.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Tweede herplaatser in huis
Anouk, beiden apart eten geven niet de bakken bij elkaar…Winnie moet nog vertrouwen hebben in alles en daar is eten er een van, hier twee honden bij elkaar gehad, beiden altijd apart eten gegeven zodat er niet geschrokt wordt en hun eten in alles rust op kunnen eten, beiden honden waren grote vriendinnen van elkaar, toch heb ik hun hoofdeten altijd apart gegeven. Samen iets lekkers dat kan zeker mits het niet te groot is En met een bot inderdaad toezicht er op houden en ook niet bij elkaar, laat winnie eerst eens goed vertrouwen in alles krijgen en daar is eten er een van.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Loopsheid en angstig gedrag
Drie jaar oud topic…..
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Nieuwe hond
Peter, wat heerlijk om te lezen en dat jullie elkaar gevonden hebben, voor in de toekomst heel veel geluk met elkaar.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Huidprobleem hond
" Hoi, mijn hond heeft momenteel dezelfde klachten, mag ik u vragen hoe uw hond van deze klachten af is geraakt? "
danique
Eerst laten testen op een allergie, atopie, voedselallergie daar een elimnatie dieet, met je dierenarts overleggen. Iedere hond die een atopie heeft kan ergens anders allergisch voor zijn, overleg met je dierenarts voor een allergie test op allergenen, voedselallergie is een eliminatie dieet voldoende.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Huidprobleem hond
" Hoi, mijn hond heeft momenteel dezelfde klachten, mag ik u vragen hoe uw hond van deze klachten af is geraakt? "
danique
Danique, het is een heel oud topic van zes jaar geleden
, je zou zelf een nieuw topic aan kunnen maken en daar je vragen kunnen stellen… doen, dan krijg je goede antwoorden.
Alaska's Finest! schreef in
Met de handen in het haar
Als we naar het bos gaan bijv, dit wil ze graag, vind ze geweldig.
Nachten blijven drama. Tenzij we bij haar op de bank slapen.
ze wil alleen maar bij mij zijn
Lola
Als honden oud worden, komt er vaak onzekerheid. Ze zoeken steun, ze hebben moeite met alleen blijven, ze weten soms met zichzelf geen blijf.
Hijgen, onrust, enz. hoeft dus niet meteen te betekenen dat je hond meer pijn krijgt, maar hun behoeften veranderen, ze vinden moeilijker hun draai, iets wat jarenlang geen probleem was kan het plots wel worden, enz.
Een oude hond in huis is -net als bij een puppy- een verhaal van herbekijken en aanpassen. Als de nachtelijke rust weerkeert als de hond bij jou kan slapen, dan is dat iets wat je kan overwegen te doen. Win win voor jullie beiden .
En als de standaard wandelingen niet leuk meer zijn, maar de uitjes naar het bos wel, dan kan je de standaard wandelingen beperken (enkel uitlaten) en een keertje vaker naar het bos trekken.
Het is niet makkelijk, een oude hond met specifieke behoeften, het kan veel energie van je vragen. Maar het is de laatste levensfase waar je je dierbare vriend nog alles kan geven wat je te geven hebt. Probeer je te focussen op de kleine, innige momentjes die jullie samen nog gegeven zijn.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Met de handen in het haar
" Ja! De zylkene en de zenuwpijnstiller zou haar ook rust moeten geven. We merken dat ze iets sneller hersteld. Dus ipv een uur compleet in paniek zijn na koffie zetten is het dan bijvoorbeeld een half uur. Ik vind het heel lastig want ondertussen heeft ze nog heel veel goede dagen. Ze wil in 90% van de gevallen graag het bos in (ook al mag ze niet zo ver) en merken we wel dat dit wat minder wordt. Soms denk ik ook wel, zouden het bepaalde plekken zijn waar ze om welke reden dan ook niet wil lopen. Verder zo lang wij geen visite hebben of bepaalde apparatuur gebruiken, is er weinig aan de hand. Maar goed altijd alles voorkomen is ook onmogelijk… Ze eet nog wel heel goed. "
Lola
Jouw eerste berichtje bertel je dat je hond geen waardig leven heb, nu dit berichtje, ze gaat nog graag wandelen, eet goed. Weinig aan de hand vertel je hier…. Rustig aan met je hond, kijk wat er mogelijk is, is ze na een wandeling tevreden ? Plan wandelingen in waar ze het fijn vind en hou ze kort. Wanneer er bezoek is misschien een veilig plekje voor dr ? Waar ze zich kan terug trekken ?
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Met de handen in het haar
Verdrietig..heb je al eens iets rustgevends geprobeerd ? En wat ik van je lees heeft je hond geen waardig bestaan meer. Bespreek het eens met je dierenarts of inslapen een waardig besluit zal zijn..
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Nieuwe hond
Aan jou wanneer je reageert hoor peter…. Heerlijk dat Bodhi zich goed aanpast aan de tijden van jou en dat het al zo goed gaat.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Tweede herplaatser in huis
Anouk, geweldig.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Tweede herplaatser in huis
Filmpje geweldig, al wat lekkers aangenomen, super.
Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in
Tweede herplaatser in huis
Anouk, wat een heerlijke foto in de auto….heel veel geluk met winnie…