HondenPage baasje tamara

Wat schreven de vrienden van tamara op het forum

honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in Tsjechoslowaakse wolfhond (TSW) uitlaten.
Waarom zou je 20 meter staaldraad meenemen op je fiets?
honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in Wintervakantie met hond
Ze zeggen dat de spray die men in de staarten van paarden sprayt om de staart schoon, glad en doorkambaar te maken, dat die spray erg goed helpt tegen sneeuw zodat de sneeuw niet in de vacht blijft plakken. Nu hangt het ook erg aan de type vacht of er überhaupt sneeuw in blijft plakken. De vachten die boomer hondjes hebben en ook cockers die hebben er veel last van, maar bijvoorbeeld de vacht van een husky weer niet. Nu heb ik een ruwharige hond en die heeft er ook geen last van alleen op het gedeelde van haar buik wat ik dus knip ipv pluk. Die vacht is anders van structuur en daar plakt de sneeuw wel. Als Gijs nooit last heeft gehad van plaksneeuw aan zijn poten dan zou ik dus zeker niet zijn poten gaan knippen.   Qua jas... Tja stel dat hij toch nat wordt of het wel echt koud krijgt dan is het misschien wel prettig voor hem als je er wel 1 hebt. Misschien kan je eens gaan kijken bij de huisdierenvoordeelshop (bij de tuinland zit die) daar heb ik een hele fijne jas vandaan en echt goedkoop! Ik zag aantal weken geleden daar ook nog grote maten van hangen.   En schoenen, ik hoop voor je dat je vooral in de sneeuw loopt en niet op bestrooid wegen. In de natuur in de sneeuw is natuurlijk veel leuker!   Veel plezier zeg, lijkt mij ook echt super leuk!
honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in Ik ga op reis en neem mee... Gijs! Foto´s!
Och Gijs zo heerlijk aan het slapen. Hij heeft zelfs een kussentje. Zo schattig!  Nog even genieten in Denemarken! Ik ben gisteren thuis gekomen...
honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in My Mo(h)bile home - onze reisjes met de mini camper *p8 weer in Zweden*
Maandag 29 juli hebben we Ystad bezocht. Geen foto's gemaakt van Moh, alleen maar van mooie huisjes en straatjes. Wat een leuk centrum zeg!     Daarna doorgereden naar Vomb, naast een meer en daar hebben we heerlijk gezwommen en relaxt gedaan de rest van de dag. In de avond nog een ronde door het bos daar gelopen.   Dinsdag naar het nationale park Dalby Söderskog. Dat lag in de buurt (20 min. rijden). Ik wist dat het een klein park was, maar de ronde door het park was kleine 3 km. Nou daar waren we zo doorheen haha. Wel leuk park hoor, maar niet echt bijzonder. Het bijzondere aan dit park is vooral in de lente want dan schijnt het hele park te bloeien, maar ja dat hadden we nu niets aan.   Dus rond 13uur besloten om vast naar Denemarken te rijden en dan daar een leuke plek op te zoeken. Om nog van een heerlijke zomeravond te genieten.  Eenmaal in Denemarken was het noodweer! Maar dan ook echt Noodweer met een hoofdletter N. Nou daar ging mijn lekker laatste zomeravond van onze reis...    Dus besloten om door te rijden naar huis. En zo was ik om 23:45 weer thuis. En wat heb ik heerlijk gedoucht! Maar wat zal ik dit heerlijke koppie missen zo in mijn autootje.    Ik heb weer een heerlijke reis gehad en 3000 km gereden. En deze keer is de auto er zonder mankementen doorgekomen. Ook stiekem een beetje trots op oude bakkie Skippy!   Bedankt voor het volgen van mijn reis door Zweden.
Vandaag hebben we National park Stenshuvud bezocht. Was er erg druk, maar nadat we eindelijk de auto hadden geparkeerd toch heerlijk van het park kunnen genieten. Zuiden van Zweden is echt een heel stuk drukker dan hoger op. Maar toch ook wel weer leuk om dit deel nu even beter te hebben bekijken.      Leuk afwisselend park, wel erg klein vergeleken met de andere nationale parken die ik bezocht heb.    Daarna de auto geparkeerd op een camperplaats in Kivid. Geen bijzondere plaats, maar goed genoeg voor de nacht. En in de avond nog even stuk over het strand gelopen.
Gisteren na het bezoek aan Blå Jungfrun was ik gaan rijden naar onze volgende stop en daar vandaag dus even de omgeving van verkend. Verder was het een goede dag om niet zoveel te doen. Beetje wandelen (toch weer 3 uur gewandeld vandaag), Moh laten zwemmen en een beetje boekje lezen. Vannacht dus op dezelfde camperplaats en morgen gaan we weer verkassen. Morgen bij het ontbijt maar even bedenken waar naar toe.
Is dat trouwens jullie eigen campertje? Leuk campertje vind ik het
" Heel mooi!! Bijzonder eilandje lijkt me dat  " Stabij Gijs Ja dat is het zeker. Als het iets koeler was geweest dan had ik (en Moh waarschijnlijk ook) er iets meer van kunnen genieten. Maar het was zeker de moeite waard!
Vandaag met het bootje naar Blå Jungfrun geweest. De blauwe jonkvrouw stelde me niet teleur.  Heel mooi!
" Ik ben met Gijs het water in geweest, ik glibberde er bijna in omdat het een betonnen bak is waar een uitloper van de rivier doorstroomt, dus er groeien plantjes en dergelijke  Gijs heeft lekker gespetterd!    Hier zitten heeel veel vliegen en steekbeesten, hij heeft ook een paar rode vlekken in zijn liezen. Hij wil ook heel graag binnen slapen (heeft een hekel aan vliegen sowieso)   Morgen gaan we weer op pad.... " Stabij Gijs Moh heeft ook al rode liezen. Gelukkig heeft ze er geen last van verder, zit er niet aan of zo. Ik ben ook zo blij dat ik nu niet in Nederland ben hihi...
De boot naar Blå junkfrun was niet gelukt vanmorgen, vol. Dus gelijk maar gebeld en morgen ochtend kunnen Moh en ik mee! Dus weer vroeg op morgen ochtend...Nadat de boot niet door ging hebben we maar even een bezoekje gebracht aan Trollskogen. Puntje van (noord) Öland en daar zijn de bomen misvormd door de wind. Bijzonder om te zien. Ook was er een hele oude eik (900 jaar waarschijnlijk) en een wrak van een schip. Ook nog even lekker op het strand gezeten. Verder de dag rustig aan gedaan. Was warm, maar gelukkig stond er ook een lekker windje.Een relaxte dag dus, opgeladen voor morgen. Blå junkfrun schijnt pittig te zijn. We zullen het zien!
We zijn vanmiddag aangekomen op Öland. Uurtje vertraging gehad, ik wist niet dat het kon, maar ik stond in een heuse file in Zweden, of nou ja op Öland dan. Ik was blijkbaar niet de enige die op het briljante idee kwam om naar dat eiland te gaan... Maar hoe dan ook met mijn kleine auto is er altijd wel plek op een camperplaats. Even wat gegeten en daarna met Moh heel stuk langs de kust gelopen. En daarna met een borreltje en een stuk chocolade genoten van de zonsondergang.   Morgen vroeg op want ik wil met de boot naar het eiland Blå Junkfrun. Reserveren kon niet meer dus dan maar op tijd erheen om te kijken of ik met Moh mee kan .
" Ze zijn hier heel behulpzaam wat dat betreft.. Noorwegen en Zweden zullen daarin wel gelijk zijn. Mensen gesproken waarbij een andere bus bergafwaarts voorin hun camper is gereden, weinig blikschade maar de motor deed het niet meer. Opgehaald door een garage, bij de garage schade opgenomen, onderdelen besteld, camper naar een camping gesleept, daar konden ze blijven tot de onderdelen er waren, weer opgehaald door de garage, gemaakt en konden verder reizen. Ook mensen gesproken met een kapotte auto, door de camping eigenaren naar een garage gesleept, mochten hun auto gebruiken tot de eigen auto weer gemaakt was " Stabij Gijs Ik sta meestal op camperplaatsen dus dat geen campingeigenaren. Maar idd ook zweedse mensen zijn behulpzaam dus mocht ik panne krijgen dan komt het vast goed. Maar mijn oude trouwe auto brengt me vast gewoon thuis. Denk ik, hoop ik...
" Oh, jaloers, ik weet wat je meemaakt. Wij zijn 3 jaar geleden ook in Store MoSSe geweest.  Maar ik vond het vlonderpad niet ideaal, Pepijn kwam er nogal eens tussen met z'n pootjes.  Inderdaad heel veel salamanders gezien. Het zou een vogelreservaat zijn, maar wij hebben toen geen bijzondere vogels gezien. Het bezoekerscentrum is er ook leuk; de hond mag er niet in, maar wij zijn één voor één gegaan.  Bij binnenkomst moet je je schoenen verruilen voor pantoffels! Fijne vakantie gewenst!   " jantien Ja ik zag het idd @ schoenen uit.  Overal in Zweden zie je dit soort paden en ja Moh verstappen zich ook wel eens. Maar ondertussen is ze gevorderd
" Prachtige foto's weer. Ik vind het ook een prachtig land en zou er als ik mijn hondjes niet had zeker een keer naar toe willen. " Marga en de honden Balou en Lotus, Mowgli R.I.P. Of je neemt ze mee
" Aaagh, ik mis de noordelijke meertjes!   " Alaska's Finest! Ja mooi hè! Ik ben zo verliefd op dit land! Ik denk dat ik ooit toch echt wel ga emigreren ...
" Ik weet niks van auto's enzo maar wat als je in de middle of niks bent en je auto houdt er mee op?    Mooie foto's, wat zullen jullie genieten! " Kees Dan bel ik de anwb. En in de middel of nowere ben ik niet hoor. Staan hier sowieso nog aantal andere campers.
honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in Raskeuze: hoe weet je het zeker?
" @Laura in ieder geval fijn dat het qua karakter kleine verschillen zijn! heb je zelf dan toch wel liever reuen in huis of liever teven?   @Ciska zou je nu weer net zo'n keuze kunnen maken als met je eerste hondje? waarbij je dus geen klik voelt en het hondje vooral een beter leven gunt?   @Kiki, @pascale, @Dagmar Bedankt voor de uitleg uitleg   @Max de karakters van de Duitse herder en de golden retriever zijn wel heel anders, zijn er dan niet dingen die je mist in een golden die de duitser wel heeft?             " Arran & Aedon Niet zo snel weer, maar bambi kende ik natuurlijk al. En ik werkte toen in dat asiel waar ik haar mee kon nemen als ik werkte. Nu zou het gewoon lastiger zijn om een hondje in huis te halen wat niet alleen kan zijn. Maar ooit wil ik wel weer een hondje wat heel veel werk aan zit. Het bind enorm, maar tis ook wel weer een hele leuke uitdaging waar je veel van leert. Maar dan moet mijn leven er wel naar staan dat dat weer kan.
Vandaag vertrokken naar onze volgende stop. Prachtige route over voornamelijk grindpaden, zigzaggend en op en neer door de bossen. Nu staan we dus midden in het bos aan een prachtig meertje.   En naast een berg die we dus even beklommen hebben. Pittig wel eigenlijk, ging best steil omhoog, maar wel mooi. Onderaan de berg.    En on top.
" Haha, die lekkere snoet van Moh!  En een paarse paddestoel!  " Alaska's Finest! In het echt was ie meer bordeau rood. Evengoed bijzonder natuurlijk
Ik las trouwens over enorm veel water in onze woonplaats, straten blank en winkel dicht. En volgende week schijnt heel warm te worden (38 graden). Blij dat ik in het noorden zit!
Wat heeft Gijs een heerlijk plekje in de auto! En die foto's met dat meer en de laaghangende wolken. Heel mooi!  Gisteren had ik regen, in de ochtend toen ik nog op bed lag een tijdens het lopen een bui. Verder droog gelukkig. Vandaag ziet het er ook nog bewolkt uit. We zullen zien wat het weer gaat brengen. Tis qua temperatuur in ieder geval heerlijk.
Zondag 21 juli, dag 5. Vandaag het andere deel van het national park store Morre verkend. Ronde van 12 km en we hebben er 4 uur over gedaan. Stiekem denk ik ook dat het iets meer dan 12 km was...  Leuke ronde met veel afwisseling, vlakte, bos, moeras en rimboe en qua weer ging het van zonnig naar enorme plensbui weer naar zonnig met fantastische luchten. Al met al was het weer een geslaagde dag /wandeling.  (nu ga ik weer verder met slapen)
" @Ciska zou je dan ook niet specifiek voor een ras gaan (herplaatser of niet) ? Zoek je in een herplaatser bijvoorbeeld ook specifiek naar een hond die weinig tot geen probleemgedrag heeft? Of maakt dat niet zo veel uit? " Arran & Aedon Nee een ras maakt me eigenlijk niet veel uit. Mijn eerst hondje nam ik me uit het asiel (waar ik werkte) toen ze voor de 3e keer terug werd gebracht. En ik dacht, zo erg kan ze toch niet zijn? Nou daar heb ik echt mijn handen dus vol aan gehad en ja zo erg was ze dus wel. Ik had met haar in het begin ook geen klik, ik vond haar alleen heel zielig omdat ze steeds terug kwam. En toch ga je ervan houden en leer je omgaan met haar rugzak. Toen zij overleden was ben ik wel iets bewuster aan het werk gegaan in mijn zoektocht naar mijn nieuwe hond. Ik had een paar "eisen"... Niet te groot, sociaal met andere honden (ik maak gebruik van uitlaatservice als ik werk, ik werk namelijk niet meer in het asiel), liefst ook niet te moeilijk met kinderen en moest met katten kunnen. Daarnaast ben ik met de hond heel actief dus graag geen liever-lui-dan-moe-hondje. En mijn vorige hond kon niet goed alleen zijn en dat was ook heel erg lastig. Dus daarmee ben ik opzoek gegaan en zo kwam ik bij Moh uit, die uit Spanje kwam en in een gastgezin in Nederland zat. Doordat ze in een gezin zat weet je al iets meer van een hond dan vanuit een kennel in een asiel. Toen ik haar zag in het echt dacht ik nog wel even "ohnee het is een terriër!" en ik vind terriërs eigenijk niet zo leuk, druk en eigenwijs. Tenminste zo waren ze in het asiel altijd... Maar deze zou volgens het gastgezin echt wel in mijn leven passen. Dus de knoop doorgehakt en ik nam mijn terriër mee naar huis. Beste keuze ooit! Mijn volgende hond kan net zo goed een poedel zijn... Wel een kleintje dan want het formaat tot 45cm vind ik gewoon heel prettig.
Het is heel lastig om te zeggen of je de juiste keuze hebt gemaakt voordat je de hond hebt.    Ik vind alle rassen leuk en mooi, maar ik zou zeker niet alle rassen willen. Maar ik ga toch voor een herplaatser en ik kijk vooral naar een paar eigenschappen die ik graag zie in een hond en dan maakt de verpakking me eigenlijk niets uit. En bij Moh is het gewoon heel goed uitgepakt. Na goed zoeken, rondbellen, honden bezocht te hebben is het Moh geworden en zij past echt perfect in mijn leven. Maar er zijn bij elke hond puntjes die je wat minder leuk of onhandig vind. Dat hou je bij elk ras, bij elk type hond.   Een bekende van mij heeft na lang nadenken gekozen voor een mini Aussie pup. Omdat hij fanatiek aan agility doet en graag wedstrijden doet heeft hij voor dit ras gekozen. Pupje ging elke les mee naar agility die hij volgt met zijn border. Pupje mag uiteindelijk aan het werk en het hondje vind agility wel leuk, maar loopt het parcours lekker in een rustig drafje... Tja dat was dus niet de bedoeling. Niet veel later kwam pupje twee van het zelfde ras, andere ouders en deze is wel heel fanatiek. Eerste pupje is gewoon gebleven uiteraard.   Dus een juiste keuze is er eigenlijk niet, op een gegeven moment hak je de knoop door en ga je voor een bepaald ras bij een bepaalde fokker en kies je een pupje waarvan je denkt dat ie bij je past. Want ja wat zegt een pupje nou echt, beetje kan je het karakter wel inschatten, maar daar houdt het dan ook wel bij op. Dat vind ik bij herplaatsers ook wel fijn, dan zijn ze ouder en meer bekend over het karakter.
" Lekker de natuur in! Niet te veel teken in die grassen? Wij hadden waanzinnig veel teken, maar was wel meer richting westkust (Halmstad-Goteborg-Halden)  " Alaska's Finest! Ik spray mezelf en Moh elke ochtend in en tot nu toe heeft Moh 1 teek opgelopen, maar denk eigenlijk dat die uit Denemarken kwam. Verder tot nu toe niet echt last van beestjes gehad.
honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.) schreef in Zelf knippen) scheren/ trimmen
" Hier is het 35,- per beurt.  140,- per jaar. Zeg dat meneer 15 wordt dan is dat 2100 euro.   En ik ben zo'n pietlut die het graag netjes wil houden zeg maar dus het liefst iedere 6 weken zou gaan haha.   " Maaike Oh das idd geen dure trimmer. Ik heb zelf de trimopleiding/cursus gedaan en even een boomertje leren knippen dat is niet in een paar keer afkijken gedaan. Zeker niet als je een pietlut bent (zoals je zelf over jezelf zegt ) en je hondje er mooi bij wilt laten lopen. Een beetje een hond kort /kaal scheren kan natuurlijk iedereen...   Maar je hebt wel trimsalons die vacht cursussen geven en dan kan je (met je hond) een dagje een cursus volgen die specifiek over de vacht van je hondje gaat. Tenminste paar jaar geleden zag ik via Facebook dit soort cursussen geregeld voorbij komen, dus ik weet dat ze bestaan, geen idee of ze nog gegeven worden en waar en hoe vaak...   Scheren, daar heb je een heel goed apparaat voor nodig en dan is er ook nog een kans dat (ligt er dus aan welk merk scheerapparaat je koopt) je losse scheerkoppen erbij moet kopen want als je wat langer haar op de romp wilt houden en het eruit wilt laten zien alsof het geknipt is dan heb je een scheerkop nodig die de vacht wat langer laat (voor de liezen oksels heb je weer een kop nodig die kort scheert) en dan met goede scharen kan je dan de pootjes mooi rond knippen en mooi laten aansluiten op de romp. Hiervoor heb je minimaal twee scharen nodig (effileerschaar en een voetenschaartje. Maar een mooie rechte schaar erbij hebben is wel erg handig om de pootjes mooi te krijgen). De kosten per schaar kunnen lopen tot 70 euro (ze kunnen nog veel duurder zijn hoor, 70 euro is een beetje de basis schaar), het scheerapparaat was toen om en nabij 400 euro en een scheerkop koste toen rond de 40 euro per stuk. Maar natuurlijk kan dit goedkoper, maar voor mijn opleiding moest ik trimsalon kwaliteit aanschaffen. Maar het knipt wel veel mooier en fijner!   Oh en om je hondje echt mooi en strak te kunnen krijgen is goede shampoo best belangrijk. Vlak voor het knippen dus goed wassen,droog fohnen en uitkammen. En goede föhn/waterblazer kan dan ook handig zijn. Maar dat wassen kan je eventueel ook de avond van te voren doen als je thuis knipt. Als het maar schoon is want dat is ook erg belangrijk voor je scheerkoppen en je scharen!   Het is wel heel leuk om je eigen hondje te knippen, maar als je het echt zo mooi wilt hebben als een trimmer doet dan gaat er wel even wat geld, maar vooral veel tijd en oefenen in zitten. En je moet er zeker ook een beetje aanleg en feeling voor hebben. Maar dan daarna is het zeker handig dat je het zelf kan en leuk dus. Tenminste ik vind het knippen van hondjes heel leuk om te doen...
Vandaag eerst nog heerlijk uitgeslapen in de tuin bij die bekenden en ik werd heerlijk verwend met een super lekker ontbijtje. Rond een uur of 1 vertrokken richting national park store Morre, ongeveer 200 km gereden. Rustig aan gedaan en natuurlijk moest ik 2 keer plassen... Maar 1 stop was bij een Älg (=eland) park, en daar hadden ze een leuk winkeltje bij... Ff souvenirs gescoord.   Uiteindelijk aangekomen bij Store Morre en daar eerst wat chips naar binnen gebunkerd en daarna 10 km gewandeld. Eindeloze vlakte, zonnetje en lekker windje. Geen weg, geen huis en geen mens tegen gekomen. Echt genoten!        Je mag op de parkeerplaats van dat park overnachten dus daar staan we vannacht. Er is zelfs een oké wc en water... Wat wil een mens nog meer?  Morgen gaan we het andere deel van het park verkennen.
" Leuk Ciska! Wij wouden via Zweden terug maar het word ons te warm, we blijven in Noorwegen en via Kristiansand naar huis  " Stabij Gijs Ik leef met de dag, maar wat zijn de voorspellingen dan voor Zweden? Ik zal ook eens kijken... Ben nu toch benieuwd. Vandaag hier gelukkig heel lekker weer gehad, maar echt warm dat hou ik ook niet van... Anders rij ik met Moh gewoon door naar de oostkust dan is het vast te doen.    Jullie hebben wel aardig wat regen of valt het nog mee?
Tijdens mijn vakantie volg ik jou vakantie. Ziet er mooi daar in Noorwegen!

Vrienden van tamara

honden foto van Janneke Eeftenshonden foto van Stephaniehonden foto van Han & Zarahhonden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan