HondenPage baasje yooop
Wat schreven de vrienden van yooop op het forum
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
" Jij hebt er vier niet? Wij zijn met twee bezig, gestaag en rustig. Er is nog geen vechtpartij geweest, hondentaal tussen de twee wordt prima begrepen. FFFfffck hond en kat ook "
Botteke en Big Winnie
Ik heb er nu 3. Ik heb het over vechtpartijen als je ze met zijn 2en alleen samen hebt met voer.
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
Nee dat zou ik ook niet doen. Ik laat nooit botjes of zo achter als ik niet thuis ben. Je kunt niet ingrijpen als je niet thuis bent. Wordt t een x een vechtpartij dan ben je heel ver van huis en kunnen ze niet meer samen.
Maar goed, jij gaat t toch opzoeken gok ik.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Wat wordt hij mooi! Verhaart hij ook veel? Of is een vacht waar je de losse haren uit moet borstelen? "
sylvia
Nee hij verhaart niet, deze vachten vragen om een ontwolbehandeling als ze in de rui zijn. Wassen en blazen.
Maar de puppyvacht is anders, daar zit hij nu nog mee.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Oeps beterschap. "
Heleen
Ja dank, t was een beetje van niks maar met die warmte pak je sneller wat op denk ik.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Zooo al weer bij de dokter geweest. Lodie had me gisterenavond gebeten. Niet hard, t was tijdens spel, maar toch infectie. Moet ab en de tetanusinjectie zit er weer in!
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Ah dan is dit nog lang niet zijn volwassen vacht, de vachtwissel is bezig, altijd een nare, meer lastige, periode in onderhoud. "
Ineke2
Ja en het is lang en laat niet makkelijk vanzelf los. Daarom is t zo jammer dat ik 'm niet kan wassen en blazen met de waterblazer nu. Maar 't is niet anders, ik doe mijn best om vervilting te voorkomen.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Hoe oud is hij nu? Ruim een jaar? Ja, hij lijkt op pa, zelfde vacht? Ik vind hem prachtig. "
Ineke2
Hij is bijna 9 maanden.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Mijn andere schatjes zijn erg blij met de airco, Lucie is er meteen voor gaan liggen.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Zo hé wat een lekker ploffer aan tina turner coupe hihi "
Botteke en Big Winnie
Ja hij heeft duidelijk de vacht van zijn vader. Zie hier Tinus Turner.
Koert van Texel poppy x schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Wat is hij groot geworden Kees
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" O, in mijn ogen is hij wel gegroeid. Prachtig is hij! "
CatnDog
Dank je!
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Oh jemig, die lange tong komt haast door mn beeldscherm heen. Mooie foto's hoor. Niks geen puppy meer, grote hond. "
UkkePuck
Nee hij is ook geen pup meer. Ja hij had ff met Binkey gespeeld dus dan is t flink hijgen.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
De trimster heeft in september plek, heb wel een afspraak laten inplannen. Wassen en blazen gaat me zeker niet lukken, dat mag zij doen.
Ah t wordt 26 augustus, beter!
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Ik zal keihard duimen voor je... "
yooop
Ah das lief. Komt goed hoor ik doe t heeeel rustig aan. Het wordt vanzelf weer koeler..
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Bij mij is die aan en uit de hele dag, ik heb het koud warm... "
yooop
Ja voor jou is t anders. T gaat met mijn hart niet goed met de warmte, elke graad lager is meegenomen. 6 juli mag ik naar de cardioloog.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Heerlijk, maar lijkt me warm zo'n bos haar, je hebt een soulshowhond heerlijk. "
yooop
Ja lijkt mij ook haha. Ik heb nu binnen de hele dag de airco aan. Naar buiten doen we alleen s morgens vroeg en s avonds laat.
Ik heb er nu met t herdersharkje veel uit kunnen halen, en ik heb besloten dat ik hier en daar wat ga scheren zodat er geen klitten komen want dan kan er helemaal geen warmte weg.
Ook heb ik nu een 35 mm borstel besteld.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Mooie hond Kees "
Heleen
Dank je!
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Prachtig is Lodie!! "
Ellen, vrouwtje van Noortje
Dank je!
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Heerlijke pluizenbol. Wat een vriendelijke uitstraling. "
Ineke2
Ja zijn vacht heeft wel achterstallig onderhoud, het lukt me nu niet. Dank je, hij is ook echt superlief.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
" Wow, wat een beer is hij! "
jantien
Valt mee hoor, het is vooral heel veel haar.
Kees schreef in
Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Nou jullie hebben geluk, er kwam onverwachts een vriendin voorbij dus die mocht meteen aan de bak. Niet zeuren over de kwaliteit, haar mobiel is bejaard.
Lodie is niet meer gegroeid, wel een beetje breder geworden.
Koert van Texel poppy x schreef in
We verwachten weer een nestje!
Wat leuk ik volg natuurlijk houden jullie een puppy er bij ?
Kees schreef in
We verwachten weer een nestje!
Oh wat spannend weer! Ik volg!
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
" Ze heeft al wat meer gegeten, heb wat uit de hand gegeven en ook de zooi op een plat bord gelegd. Ze wel kieskeurig want doperwten moet ze echt niet hahaha. "
Botteke en Big Winnie
Doperwten zijn ook slechter te verteren. Fijn dat ze wat gegeten heeft!
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
" Dat zou idd kunnen want ze echt 20 van die brokjes om der bak heen en niet er naast. Ze eet er wel van maar niet het hele portie. Kan het misschien ook zijn dat ze wat voor Botty bewaard? Ze heeft namelijk 2 puppies gehad die beiden ook in NL zijn, hebben een filmpje gehad van ééntje en ziet naar uit dat een maandje of 4 á 5 is. "
Botteke en Big Winnie
Dat weet ik niet, ik denk niet dat hondjes zo denken maar geen idee. Als t wel zo is ga je dat later in haar gedrag wel merken maar daar is t nu nog te vroeg voor lijkt me.
Mijn Lucie is na haar nest wel wat beschermender geworden naar de rest vd roedel, dus buiten met andere honden is dat zeker iets om rekening mee te houden.
Maar haar brokjes staat ze niet af en bewaart ze ook niet.
Kees schreef in
Jack russells senioren
Wat heb je dat mooi beschreven, geweldig.
En dan die wc deur haha.
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
Wat het eten van Winnie betreft. Als ze de brokjes wel eet uit de hand van je vrouw is dat alleen maar goed. Zo krijgt ze vertrouwen en werk je aan een band.
Het kan best zijn dat het eten gewoon nog te spannend is.
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
" Castratie en ingedeukd projectiel aan afdanker misschien? Voorlopig is ie nog rete goed in op de achterbank springen en de groeten aan je voeten "
Botteke en Big Winnie
De groeten terug van mijn voeten haha, ze zijn nu lekker fris.
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
Anywayyyyyy, Botty krijgt al minder en apart eten is ook al van toepassing, anders vreet hij wel op wat er blijft liggen lol. Tis even schipperen met het price winning kauw materiaal maar ze kunnen allebei rustig kauwen in een open ruimte inmiddels. Botty's vreetkasteel (misschien was dat de trigger dat hij te dik is?) gaat dicht nadat hij klaar is. Winnie krijgt die van haar in de ruimte die we ingericht hebben voor het alleen verblijven..... daar zijn we ook al mee begonnen inmiddels. Klein kauw materiaal met weinig hoge waarden gaat uitermate prima in één ruimte al. We durven het nog niet aan om highvalue samen te geven zonder er op te kunnen te letten. De routine is met Botty hier, pak me jas me rugzak, sleutels, vul een kong en zet joga muziek of dog stress relieving muziek op en ga dan de deur uit. Maar nu is er ook Big Winnie bij dus moeten we gaan omdenken, mevrouw legt brokkies naast der bakkie maar Botty doet het ook weer met maaltijden, hij twee en zij een hele cirkel van brokkies Anyyyyyywaaayyyy vandaag dus klein kauwmateriaal gegeven, schoenen aan, tas gepakt plus sleutel, muziek op en vrouw was al weg om ontbijt te halen. Alle deuren open gelaten, vooral die naar de gang naar de voordeur. We vonden ze beiden liggend in de huiskamer en niet voor de voordeur na 15m. Had het niet durven dromen maar het is wel zo gegaan. We zijn echt nog wel voorzichtig met hoog van waarden voedsel, Botty staat al 9 jaar op dieet en nu hebben we er eentje bij die juist wat meer vet op de botjes mag krijgen "
Botteke en Big Winnie
Nou mooi dat je nog een oorzaak gevonden hebt voor de toename van Botty's gewicht! Dat gaat vast helemaal goedkomen tzt.
Kees schreef in
Tweede herplaatser in huis
" Winnie is zeker ook te dik nu dat ze zittend op de foto staat???? "
Botteke en Big Winnie
Je kunt zelf het verschil tussen Winnie en Botty zien. Maar je had zelf al aangegeven dat Botty was aangekomen door het snaaien bij Winnie.
Vanaf foto's is t zowizo lastig te zien.
Lekker apart voer geven en Botty ff wat minder.