HondenPage baasje Bianca

Wat schreven de vrienden van Bianca op het forum

honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Jack russells senioren
Heleen ik geniet van je verhalen en de fotoos….    
honden page profiel jantienjantien schreef in Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Wow, wat een beer is hij!
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" https://youtu.be/Bf-h1DWHeOM?feature=shared " Ellen, vrouwtje van Noortje Och, wat schattig! Een echte goedzak, die Saarloos 
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Maar wel als politiehond toch? Ik roep ook maar wat. Weet ik veel, ken het hele ras niet. Tot voorkort geleerd hier dat västgötaspets gewoon een herder in kleine verpakking is    Niet om je aan te vallen..... maar waarom tamaskan dog als reu? Outcrossen wordt meestal gedaan voor de gezondheid van schoonheidsidealen die te ver zijn geschoten of karakter eigenschappen die ongewenst zijn, zover ik weet. Waarom doe jij als fokker outcrossen? En echt een serieuse vraag want vind het intressant om gewoon te weten, al doe ik iets anders aan hond of kat. Ieder zijn ding   " Botteke en Big Winnie Nee hoor. De Saarloos is begonnen als blindengeleidehond. Daar waren ze niet geschikt voor.  De Tsjechoslowaakse Wolfhond was wel een grensbewakers - maar waren daar te pittig voor.   De reu is een Saarlooswolfhond, mijn teef is de Tamaskan Dog. De Saarloos staat aan de afgrond door de veel te kleine populatie, waardoor ze ook minder vruchtbaar worden en echte inteelt gerelateerde ziektes krijgen.  Outcrossen helpt hier dus direct bij, de Saarlooswolfhond heeft een inteelt percentage van gemiddeld toch wel 40%, dit nest wordt ongeveer 7% inteelt.    Bij de Tamaskan is outcrossen heel normaal om het ras gezond te houden (natuurlijk moet je wel alle gezondheidstesten blijven doen), en ik ben blij dat steeds meer fokkers het nut van outcross zien om hun geliefde rassen niet te zien uitsterven.  Natuurlijk heeft het ene ras het harder nodig dan de ander. 
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Dus gaat terug naar working waakhond? " Botteke en Big Winnie Dat is niet de bedoeling. De Saarloos is nooit bedoeld als waakhond en dat kunnen ze ook niet.    De Saarloos, net als de meeste hondenrassen tegenwoordig, wordt gehouden als lid van het gezin. Daar worden ze nog steeds het meest blij van. 
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Gefeli, moest ook ff googlen en inlezen over de geschiedenis van het ras. Begrijp nu waarom de outcross want daarna is er veel mee geklooit. Letterlijk kruising met herder en wolf niet? Geen succes nummer want was de bedoeling eigenlijk een stoere politie hond te worden. De genen van de wolf bleken te schichtig te zijn toch voor die doeleinde?   Met welke hondrassen worden ze nu mee gekruist? " Botteke en Big Winnie Ze zijn ooit begonnen met de Duitse Herder en de wolf inderdaad.De Saarlozen van tegenwoordig (ook de raszuivere) hebben lang niet meer zoveel wolf in zich, dat hangt op 25-30%. De rassen die tot nu toe gebruikt zijn voor outcross zijn: - Zwitserse Witte Herder- Northern Inuit- American Wolfdog Mix- Tsjechoslowaakse Wolfhond- Noorse Elandhond- Podenco Ibicenco- Working Husky- en dan nu met Anna erbij, de Tamaskan Dog.
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Prachtige honden. Ik heb even gegoogeld en op jullie website gekeken, maar mij is weinig bekend over AVLS outcross en ook over het puppy culture programma. Dus mocht je eea verder willen toelichten, of een linkje naar uitleg willen sturen; graag.  " Horsea Natuurlijk! https://avls.nl/plan-van-aanpak/Hier kun je het hele stuk van de AVLS lezen. Het is best wat om uit te typen. In het kort willen ze de COI omlaag brengen (waarmee de diversiteit weer omhoog gaat). Daarmee verwachten ze ook bepaalde ziektes uit te kunnen fokken en de vruchtbaarheid van de Saarloos weer beter te maken. Ze zijn sinds 2012 bezig met dit project en de resultaten zijn positief! Het Puppy Culture programma is hoe wij onze pups opvoeden. uppy Culture is een wetenschappelijk onderbouwd socialisatieprogramma voor pups. Het richt zich op de cruciale periode vanaf de geboorte tot de leeftijd van 12 weken. Het doel is om de veerkracht, het leervermogen en de emotionele balans van de pup te optimaliseren.Link: https://shoppuppyculture.com/ 
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Wat leuk ik volg natuurlijk houden jullie een puppy er bij ? " Koert van Texel poppy x Nee, helaas. Met 5 hondenkids is ons huis echt vol. Abby wordt ook oud en die vindt het nu al druk 
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
" Wat leuk!  Noortje kon altijd goed met dit ras, terwijl ze lang niet met alle honden goed ging. " Ellen, vrouwtje van Noortje Aaah wat leuk Ze zijn vaak heel puur en eerlijk in hun communicatie, misschien dat dat heel veilig voelde voor Noortje?
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in We verwachten weer een nestje!
We zijn zo trots! Anna zal worden ingezet ter versterking van de Saarlooswolfhond-populatie. Haar nieuwe liefde, Elrond, is een fijne, stabiele reu met uitstekende gezondheidsresultaten en een prachtig karakter.   Dit outcross-nest maakt onderdeel uit van het AVLS outcross-programma, wat betekent dat de pups bijlagestambomen van de FCI krijgen en ook verder gaan om de Saarloos gezonder te krijgen.   De dekking ging vlekkeloos en we gaan nu moeten we weer geduldig zijn tot de echo...        
honden page profiel jantienjantien schreef in Keesvriendjes: Weer met zijn 4en
Ja, ik ben ook wel benieuwd 'hoe groot Lodie gegroeid is'!
honden page profiel Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & SukiTamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Suki schreef in Malafide fokker
" Is de Tamara die op hp zit wel dezelfde als die in oosterwolde? Er zijn veel mensen met die naam nl " Heleen Ik ben het in ieder geval niet 
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
" Wat een fijn forum is dit, en dank aan iedereen die reageert en begrip heeft, ook fijn om te weten dat ik hier om advies, steun kan vragen in welke vorm dan ook wanneer ik daar behoefte aan heb.     " Edith Zeker kan dat Edith , iedereen die hier op jou reageerd heeft het meegemaakt en weet wat het is, kom maar hier vragen en steun krijgen..die krijg je hier.  
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
" Ik weet dat t een enorme leeftijd is, maar dat maakt t verdriet niet minder. wandelen niet echt meer, ik heb een groot erf (paarden) dus daar loopt ze nog wel wat te snuffelen  ze eet heel goed, en in eten heeft ze zeker interesse…..maar door haar zeer siechte zicht, is ze niet meer zo vlot, het is een jack russell En ze slaapt veel  Foto lukt niet? " Edith Nee zeker maakt leeftijd niets uit, wanneer men afscheid moet nemen van een dierbare hond….  Eten doet ze nog goed en ze snuffelt ook op het erf, mooi….slapen ja dat doen oudere honden wat meer, zorg wel dat ze dan binnen is….   Weet je edith, geniet nog van je meisje, en als het zo ver is vragen hier om advies hoe er mee om te gaan, velen hebben een dierbare hond verloren af moeten staan, een rouwbesef waar een ieder door moet….
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Lotgenotengroep/contact rouwtherapie
Edith, bijna 19 jaar, wat een mooie leeftijd van je hond, vertel eens wat over je hond hoe het nu gaat, wandel je nog , eet je hond nog goed, heb je een foto van je hond ?  Heeft je hond nog veel interesse in alles ?  Edith als het zover is kan je ook hier in het topic adviezen krijgen van velen die ook hun hond hebben moeten afstaan.   
honden page profiel jantienjantien schreef in Tweede herplaatser in huis
Rugbrace, hoezo?
honden page profiel jantienjantien schreef in Tweede herplaatser in huis
Misschien heeft ze slechte ervaringen met mannen in het verleden? Je noemt haar ergens een mini   hondje, dat vind ik haar echt niet hoor.  Mini is zo'n hondje wat je op één hand draagt.   Dat gaat met Winnie niet lukken. 
honden page profiel jantienjantien schreef in Nieuwe hond
Mooie profielfoto bij je bericht! 
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Nieuwe hond
 Geweldig, hoe langer Bodhi bij je is, hoe sterker de band tussen jullie is.   
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Wat wel en niet in zomer?
Pas heel goed op van de week……niet alleenvoor de dieren maar ook voor ouderen mensen.    Vrijdag: heetste dag Vrijdag wordt het dan echt puffen want het is de warmste dag van de week. In vrijwel het hele land worden tropische temperaturen gehaald; van 30 graden aan de kust tot lokaal 35 graden in het zuidoosten. Daarbij is er een hoge luchtvochtigheid waardoor het voor het gevoel nog warmer is. Af en toe waait er een aangenaam briesje uit het zuiden, maar dit zal nauwelijks voor verkoeling zorgen met deze temperaturen. Drink dus voldoende water en blijf in de schaduw als je last hebt van de hitte. Kijk vooral om naar de ouderen in je omgeving, want voor hen kan de hitte al snel pittig zijn.
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Wat wel en niet in zomer?
" Faro had er ook last van, die viel gewoon flauw, was vreselijk eng. " yooop Ik heb het meegemaakt met Bams, was bijna fataal, ook Ogin heeft een hitteschock gejad, maar daar was ik snel bij.   Let op de risicogroepen: Wees extra alert bij honden met een dikke/donkere vacht, honden met overgewicht, oudere honden en kortharige/kortsnuitige rassen zoals bulldogs. Zij raken hun warmte nog veel moeilijker kwijt.     En ik zelf hoor bij ouderen, ik kan ook niet tegen de warmte…..heel veel ouderen die ook een hitteberoerte krijgen en het niet overleven…wordt echt voor gewaarschuwd.   
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Wat wel en niet in zomer?
Wanneer de temperatuur boven de 26 graden komt gaan we alleen in alle vroegte er op uit, en blijven op de dag binnen bij de airco.  Weet wat een zonneschock is heb het twee maal meegemaakt.    Newfoundlanders hebben een groot lijf en die van mij heeft ook nog eens een zwarte en dikke vacht, wij gaan geen risico lopen en blijven na de ochtend binnen.  
honden page profiel jantienjantien schreef in Kauwen?
Mijn vaste oppashondje  schrokt altijd in een  paar seconden de dosis op.   Als ik het in de schrokbak doe probeert ze het even er uit te halen. Dat lukt niet (geen geduld), dan gaat ze staan blaffen!  Idem met de snuffelmat. Wat ik dus wel eens doe is het eten door de kamer strooien en hier en daar wat verstoppen. Dan eet ze dus langzamer. Ik begrijp ook niet waarom er piepkleine brokjes (doperwt grootte) voor kleine hondjes zijn. Nooit gebruikt.  Kleine honden hebben ook gewoon tanden.
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Wat wel en niet in zomer?
Zelf op blote voeten  op het asfalt wandelen dan voel je of het te heet is voor je hond.  
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Loopsheid en angstig gedrag
Dan ligt het aan mijn ipad die het niet laat zien, goed opgelet ieneke..  
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Loopsheid en angstig gedrag
" Tekst even selecteren, blauw maken,  dan zie je de toevoeging,  " Ineke2   Zal wel aan mij liggen , ik zie het echt niet. 
honden page profiel jantienjantien schreef in 52 weken van Chunky
Ik bedoel eigenlijk, waarom vóórborst. Er is  toch maar één borst.....??      
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Loopsheid en angstig gedrag
" Mod melding, zit een rare toevoeging aan gequote tekst  " Ineke2 Zie de niets raars aan.
honden page profiel jantienjantien schreef in 52 weken van Chunky
Mooie beoordeling!   Wat zul je daar blij mee zijn. Grappig dat het woord  'forechest' (voorborst) gebruikt wordt.   Hoeveel borst heeft een hond? Willemijn gebruikt dat ook bij Vika.
honden page profiel Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .Willemijn - baasje van Vika . Bams en Ogin ¥ . schreef in Tweede herplaatser in huis
Anouk, beiden apart eten geven niet de bakken bij elkaar…Winnie moet nog vertrouwen hebben in alles en daar is eten er een van, hier twee honden bij elkaar gehad, beiden altijd apart eten gegeven zodat er niet geschrokt wordt en hun eten in alles rust op kunnen eten, beiden honden waren grote vriendinnen van elkaar, toch heb ik hun hoofdeten altijd apart gegeven.   Samen iets lekkers dat kan zeker mits het niet te groot is   En met een bot inderdaad toezicht er op houden en ook niet bij elkaar, laat winnie eerst eens goed vertrouwen in alles krijgen en daar is eten er een van.  
 

Vrienden van Bianca

honden foto van jantienhonden foto van Yvonne en cyrahonden foto van Willemijn - baasje van Vika .           Bams  en Ogin   ¥ .honden foto van Wilma en Dobby (RIP)honden foto van ***Fientje***Noortje*** Wienske†*** en Djangie†***honden foto van Lizzie en Sterrehonden foto van Jantina, Laila & Lunahonden foto van Ina, Misty en Aysahonden foto van B met D&A†honden foto van Doberkikihonden foto van Bertine, Junto, Romyhonden foto van .honden foto van Heidi & Noortjehonden foto van Lien, Luca† en Wifi  /wi:fi:/honden foto van C.honden foto van Hilde & Twinkohonden foto van Doggyhonden foto van Lianne, Mara & Maybehonden foto van Saartjehonden foto van Het Teckelventje.--Lobke Lodewijk en de rest.honden foto van Lauren, Joekie & Flynnhonden foto van Merp & Miephonden foto van Het Gouden Vijftal & Baasjehonden foto van -honden foto van Crissy, Joey en Kiwihonden foto van natjehonden foto van Roos,Jeff † en Waldo † en Mootje † honden foto van Koffieehonden foto van Silvia, Blackie & Saffirahonden foto van Dreamteamhonden foto van Janneke-Tannekehonden foto van Spreken is zilver Zwijgen is Goud.honden foto van Maartjehonden foto van karinhonden foto van Tamara - Abby, Anna, Jamie, Aylin & Sukihonden foto van Pooh en Teigetjehonden foto van silkehonden foto van Marijke en Dolfjehonden foto van Guushonden foto van stippelteamhonden foto van Antje en de beestenbende honden foto van Yvonnehonden foto van stephaniehonden foto van Heleen en Swifthonden foto van Noëlla en ~Ioki~honden foto van Lacerna & Milo honden foto van frannie dik

^