May in de Cote'd Azur

plaats een nieuw onderwerp in het hondenforum meest recente onderwerpen in het hondenforum

honden foto van Lavina

May heeft een gloedhekel aan vuurwerk. Van mij hoeft het allemaal ook niet. Dus we gaan dan meestal lekker even weg. Al meestal een dag of 4 ofzo. Deze keer zijn we al vooor de kerst weggegaan. (Deze hebben we eerder gevierd.) En dus zijn wij zo de 23e richring Zuid Frankrijk vertrokken. Hebben tussendoor nog 2 hotels gepakt. En zijn op mooie plekken gaan wandelen. Eerst forêt de Fontainebluea. Daar ben ik vorig jaar 1x met May heen geweest ook met oud en nieuw. Prachtig mooi groot bos! 531463.jpg

En de dag erna zijn we naar Lac de servieres gegaan. Werkelijkwaar een prachtplaatje!! Kunt er gemakkelijk omheen wandelen. Zijn heerlijk grote weides waar je doorheen mag wandelen. May heeft ze nog op muizen geinspecteerd! 531480.jpg531481.jpg531479.jpg

Daarna heerlijk bij het huisje aangekomen dat we geboekt hadden. Speciaal voor May 4800ha groot omheinde tuin. En wat hebben we daar ook heerlijk gebruikt van gemaakt! Als we niet lekker aan het wandelen waren, en het licht was, was May voornamelijk buiten te vinden. Als ze naar binnen wou ging ze gewoon voor de deur staan! Al met al prinses werd op haar wenken bediend wink

Paar dagen voor oud en nieuw wel 3 minuten lang knallen gehoord. Maar verder niks gehoord geen knalletje ook niet met oud en nieuw. Dat was heerlijk!! Het is daar wel jachtseizoen. Dus in de ochtend hoorde we wel een een doffe knal. Nja goed daar kan May opzoch prima tegen als het er niet teveel zijn. En anders lullig gezegt. Ze had al zoveel geluk daar te zijn met zo weinig knallen dat ze het er maar even mee moest doen.

Verder weet ik alle plaatsen waar we heen zijn geweest niet meer uit mijn hoofd.

Dus ik ga de foto's hieronder gewoon plaatsen! Ik weet dat we nog naar Marseille geweest zijn, om alsnog de bergen in te klimmen. Ons favoriete ding! Maar we hebben ook een dagje gecityhopt, lekker een dagje gesnuffeld in de oude cultuur.

We hebben veel toppem bereikt. Maar hebben, zoals op de boven laatste foto te zien is. Ook veel pittige paden gehad. Dit was ongeveer zo hoog als ik ben. Maar door onze samenwerking en het vertrouwen dat May ook in mij heeft is het ons gelukt. Ik was wat gebukt en May is via mijn knie en bovenbeen op de stenen gesprongen. Ik moet er dan ook bijzeggen dat May op bijna elke wandeling gewoon los gelopen heeft. Hoewel het er niet mag. Maar met plekken en wandelingen zoals die vind ik het zelf al veiliger haar daar los te hebben als vast. Daarnaast gedraagt May zich uitstekend. Is niet verder dan 3M bij mij vandaan geweest en ik let in zoverre op haar gedrag dat dat niet veranderd naar jachtinstinct. Op die momenten heb ik haar toch echt wel aan de lijn gedaan.

Het is jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen want ik heb haar meermaals, met de omgeving gefilmd.

Verder met de resr van de foto's.

Het was ook heeerlijk weer! Tussen de 10-15 graden. Altijd een lekker zonnetje. Nadeel is dat ik constant in een t shirt liep. Maar zeker goed wandelweer! In de winter vind ik dit dan ook echt een aanrader! Terwijl ik in de zomer van mijn leven lang nooit naar zuid-frankrijk zou gaan!

Maargoed aan al de lol moest ook een einde komen. Maar voordat het zover is zijn May en ik nog even een landje opzij gehopt en zijn we naar de besneeuwde bergen van Andorra gegaan. May was net een jonge pup. Helemaal door het dolle heen! O wat heeft die lekker lopen rennen en sneeuwballen gevangen.

Er lag niet overal meer sneeuw. Maar dat vond ik niet erg, zeker niet op de terugweg. Kon ik die rackets eerder onder mijn voeten vandaan halenwink

En gister is onze fijne vakantie geeindigd met een kleine tussenstop op het strand van burgh haamstede.

Op ietwat veel wind na..

Heeft May geloof ik een topvakantie gehad.

Anders ik wel!!

Natuurlijk zijn we vandaag met vriendjes, waar ze dolblij was ze weer te zien, ook gewoon naar het bos geweest. Maar morgen, morgen begint het gewone werkleven weer.

We hopen dat jullie een beetje met ons meekunnen genieten van de foto's.

Het was nog best moeilijk om zo weinig foto s te kiezen van zo een langere periode tongue-out

honden foto van Lavina

Ik heb geen idee waarom sommige foto's onderste boven staan. Maar ik weet ook niet hoe ik ze goed moet zetten. Dus ga ze zo laten staan..

Sorry..

honden page profiel CareanaCareana 3 doggies

honden foto van Careana

honden foto van Willemijn _ baasje van Ogin (Ozjin)  _    Bams ¥ .

Geweldig om weg te kunnen, en prachtige fotoos, ik houd mijn hoofd wel even scheef....smile

honden page profiel May May 3 doggies

honden foto van May

wat een prachtige foto's!
heel gaafhp-thumbsup

honden page profiel Mila en de hondjes Kaylo & Tika Mila en de hondjes Kaylo & Tika 3 doggies

honden foto van Mila en de hondjes Kaylo & Tika

Wat een prachtige foto's! Mag ik vragen naar welk vakantiehuisje je bent geweest? ik ben nog zoekende voor eind dit jaar hp-shiny

honden page profiel Alaska's Finest!Alaska's Finest!goedgekeurde fokker 3 doggies

honden foto van Alaska's Finest!

Dat was een mooie reis! Lekker samen genieten van elkaar en al die fraaie landschappen! hp-heart

honden foto van Lavina

" Wat een heerlijk avontuur, en lekker ver weg van het vuurwerkgeweld alhier. ongelooflijk, wat een verschillen in landschap, alsof jullie een kleine wereldreis hebben gemaakt...

(Foto's die niet rechtop staan, dat heeft volgens mij te maken met hoe je ze hebt opgeslagen. Als je ze eerst rechtop zet in een goed fotoprogramma op je PC en dan opslaat, gaat het meestal wel goed met uploaden op het web. "

Ja het was werkelijkwaar prachtig, zeker die verschillen inderdaad!

Ik heb helaas alle foto's met mijn mobiel gemaakt en ook zo op HP geupload. Ik heb geen laptop.

Maaar Willemijn, fijn dat je je hoofd even schuin wilt houden! smile

Mila ik heb je een pb gestuurd.

En bedankt allemaal.

honden page profiel Labradore!Labradore! 3 doggies

honden page profiel DobryDobrygoedgekeurde fokker 3 doggies

honden foto van Dobry

Wat een prachtige foto's echt genieten

thanx voor het delenhp-thumbsup

honden foto van Lavina

" Wauw, dit zijn echt hele gave foto's. Zou zo een Instagram of Pinterest pagina kunnen zijn. Mooi hoor! Heb zelf geen auto, dus doe mijn reizen eigenlijk altijd met de trein. Zie dat er in de zomermaanden een directe Thalys naar deze omgeving reist en ziet er veel belovend uit: artikel: 4 bestemmingen van Zon Thalys in Zuid Frankrijk
Ik vermoed dat jullie met de auto zijn gegaan, vanwege de tussenstops bij hotels. Blijft een pittige reis voor een hond denk ik, dus moet hier nog maar even goed over nadenken. Als de hond uberhaubt mee mag. "

Hoihoi,

Dankje! Instagram heeft ze dan ookinnocent Moet toch alle foto s ergens delen.

Ik heb dit inderdaad met de auto gedaan. May is reizen best wel gewend. Al zitten we vaak in een tent dus deze keer had ze 'geluk'.

Zonder auto en dus met de trein had ik dit ook echt niet gedaan. Naar Belgie of Duitsland is mijn maximum met de hond en de trein. In de zomermaanden zou ik overigens noooit met mijn hond naar zuid frankrijk gaan. Veeeelste warm! Zeker voor mijn hond...

Het was nu al inderdaad een hele pittige reis. Heen en terug zeg de reisdagen zo'n 400-500 kilometer rijden. Dat is best veel.. al dan wel met een lekkere lange wandeling tussendoor of aan het eind maar toch.

Verder als je een labrador hebt mogen die gewoon mee naar Frankrijk. En in de trein. In de trein zullen ze hooguit een muilkorf om moeten. Nadeel van de trein vind ik dat je lastig ergens kan stoppen wanneer je hond echt uit moet ed.

Je vind vast ook een prachtige vakantieplek die ook goes bereikbaar is met de trein hp-thumbsup In Nederland zijn er genoeg mooie, wandelplekken, bereikbaar met de trein.

Volgende forumvraag: Vakantie
De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan