Mijn reu van 10 jaar heeft de laatste tijd heel veel last van zijn voorpoten.
Even de geschiedenis. Balto heeft behendigheid gedaan. We hebben dat op een nogal oude club geleerd en m.a.w. er is nooit veel rekening gehouden met "is dit wel gezond voor de hond".
Op 5 jarige leeftijd mankte hij enorm. Foto's laten maken en het bleek dat het buitenste teentje van zijn rechtervoet enorm was toegetakeld. Aangezien hij jong was, we nog behendigheid wilden doen, hij dat teentje eigenlijk niet nodig had en nu alleen maar last van had, er toch artrose op zou komen, ... de teen is geamputeerd.
Op 6 jarige leeftijd mankte hij weer enorm. Foto's laten maken nu bleek hij hetzelfde aan zijn linkervoet te hebben. De DA vond dit heel raar, ze zagen dit bijna nooit en laat staan twee keer in de dezelfde hond. Dus zelfde verhaal, teen ook geamputeerd aan linkervoet.
Op 7 jarige leeftijd hebben we besloten te stoppen met behendigheid. Hij bleef last hebben van zijn voorpoten en dat was het niet waard.
Hij is toen op ontstekingsremmers gezet (metacam, rimadyl, onsior...) ook hele lijdensweg geweest maar onsior werkte uiteindelijk goed.
Op 8 jarige leeftijd, hij blijft toch manken. Terug foto's laten nemen. Van schouder tot teen. Enkel in zijn rechter poot was wat artrose te zien in het polsgewricht.
Op 9 jarige leeftijd begint hij plots te gillen van de pijn af en toe. Voornamelijk als hij gewoon ergens stil staat. Wij terug foto's laten nemen, van schouder tot teen. Geen verandering te zien. Conclusie -> fantoompijnen in zijn geamputeerde tenen.
Aangezien hij zo gilt, toch maar extra pijnstillers aan het proberen.
Nu krijgt hij dus onsior + tramadol
Deze week kon hij amper gaan van de pijn. Kon de auto niet uit (we hebben al een loopplankje voor hem), kon niet mee wandelen,...
Nu is het wat over, maar ik denk dat we aan het einde van de lijn zijn qua pijnmedicatie.
Weet er iemand nog iets wat we zouden kunnen ondernemen? Hij gaat zo graag wandelen en wordt eind deze maand nog maar 10. Dat is geen leeftijd om heel de dag binnen te zitten.


Reageren






" />