My Mo(h)bile home - onze reisjes met de mini camper *p8 weer in Zweden*

plaats een nieuw onderwerp in het hondenforum meest recente onderwerpen in het hondenforum

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

" Prachtige foto's weer. Ik vind het ook een prachtig land en zou er als ik mijn hondjes niet had zeker een keer naar toe willen. "

Of je neemt ze mee

" Oh, jaloers, ik weet wat je meemaakt.
Wij zijn 3 jaar geleden ook in Store MoSSe geweest.  Maar ik vond het vlonderpad niet ideaal, Pepijn kwam er nogal eens tussen met z'n pootjes.  Inderdaad heel veel salamanders gezien. Het zou een vogelreservaat zijn, maar wij hebben toen geen bijzondere vogels gezien.
Het bezoekerscentrum is er ook leuk; de hond mag er niet in, maar wij zijn één voor één gegaan.  Bij binnenkomst moet je je schoenen verruilen voor pantoffels!
Fijne vakantie gewenst!
  "

Ja ik zag het idd @ schoenen uit.

Overal in Zweden zie je dit soort paden en ja Moh verstappen zich ook wel eens. Maar ondertussen is ze gevorderd cool

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

" Ze zijn hier heel behulpzaam wat dat betreft.. Noorwegen en Zweden zullen daarin wel gelijk zijn.
Mensen gesproken waarbij een andere bus bergafwaarts voorin hun camper is gereden, weinig blikschade maar de motor deed het niet meer. Opgehaald door een garage, bij de garage schade opgenomen, onderdelen besteld, camper naar een camping gesleept, daar konden ze blijven tot de onderdelen er waren, weer opgehaald door de garage, gemaakt en konden verder reizen.
Ook mensen gesproken met een kapotte auto, door de camping eigenaren naar een garage gesleept, mochten hun auto gebruiken tot de eigen auto weer gemaakt was "

Ik sta meestal op camperplaatsen dus dat geen campingeigenaren. Maar idd ook zweedse mensen zijn behulpzaam dus mocht ik panne krijgen dan komt het vast goed. Maar mijn oude trouwe auto brengt me vast gewoon thuis. Denk ik, hoop ik...

honden page profiel Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

We zijn vanmiddag aangekomen op Öland. Uurtje vertraging gehad, ik wist niet dat het kon, maar ik stond in een heuse file in Zweden, of nou ja op Öland dan. Ik was blijkbaar niet de enige die op het briljante idee kwam om naar dat eiland te gaan... Maar hoe dan ook met mijn kleine auto is er altijd wel plek op een camperplaats. Even wat gegeten en daarna met Moh heel stuk langs de kust gelopen. En daarna met een borreltje en een stuk chocolade genoten van de zonsondergang.

Morgen vroeg op want ik wil met de boot naar het eiland Blå Junkfrun. Reserveren kon niet meer dus dan maar op tijd erheen om te kijken of ik met Moh mee kan .

honden page profiel Alaska's Finest!Alaska's Finest!goedgekeurde fokker 3 doggies

honden foto van Alaska's Finest!

Prachtige hemel, een slapend hondenvriendje en dan een borreltje erbij... da's genieten! hp-shiny

honden page profiel Marga en de honden Balou en Lotus.Marga en de honden Balou en Lotus. 3 doggies

honden foto van Marga en de honden Balou en Lotus.

" Of je neemt ze mee  "

Daar is een van mijn honden niet geschikt voor en ook een oppas is geen oplossing. Mijn honden gaan gewoon voor alles, ik heb ze het liefste bij mij in de buurt. Het is jammer dat ik er niet tussen uit kan maar het is ook zeker niet zo dat ik dit erg vind.

honden page profiel Baasje van Spaiky† en OdieBaasje van Spaiky† en Odie 3 doggies

Leuke foto's! hp-smile

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

De boot naar Blå junkfrun was niet gelukt vanmorgen, vol. Dus gelijk maar gebeld en morgen ochtend kunnen Moh en ik mee! Dus weer vroeg op morgen ochtend...
Nadat de boot niet door ging hebben we maar even een bezoekje gebracht aan Trollskogen. Puntje van (noord) Öland en daar zijn de bomen misvormd door de wind. Bijzonder om te zien. Ook was er een hele oude eik (900 jaar waarschijnlijk) en een wrak van een schip. Ook nog even lekker op het strand gezeten. Verder de dag rustig aan gedaan. Was warm, maar gelukkig stond er ook een lekker windje.
Een relaxte dag dus, opgeladen voor morgen. Blå junkfrun schijnt pittig te zijn. We zullen het zien!

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

Vandaag met het bootje naar Blå Jungfrun geweest. De blauwe jonkvrouw stelde me niet teleur.

Heel mooi!

honden page profiel UkkePuck UkkePuck 3 doggies

honden foto van UkkePuck

Prachtig Ciska!

honden page profiel Stabij GijsStabij Gijs 3 doggies

honden foto van Stabij Gijs

Heel mooi!! Bijzonder eilandje lijkt me dat

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

" Heel mooi!! Bijzonder eilandje lijkt me dat  "

Ja dat is het zeker. Als het iets koeler was geweest dan had ik (en Moh waarschijnlijk ook) er iets meer van kunnen genieten. Maar het was zeker de moeite waard!

Prachtige foto's! surprised

honden foto van Marga en de honden Balou en Lotus.

Prachtig weer.

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

Gisteren na het bezoek aan Blå Jungfrun was ik gaan rijden naar onze volgende stop en daar vandaag dus even de omgeving van verkend. Verder was het een goede dag om niet zoveel te doen. Beetje wandelen (toch weer 3 uur gewandeld vandaag), Moh laten zwemmen en een beetje boekje lezen. Vannacht dus op dezelfde camperplaats en morgen gaan we weer verkassen. Morgen bij het ontbijt maar even bedenken waar naar toe.

Vandaag hebben we National park Stenshuvud bezocht. Was er erg druk, maar nadat we eindelijk de auto hadden geparkeerd toch heerlijk van het park kunnen genieten. Zuiden van Zweden is echt een heel stuk drukker dan hoger op. Maar toch ook wel weer leuk om dit deel nu even beter te hebben bekijken.

Leuk afwisselend park, wel erg klein vergeleken met de andere nationale parken die ik bezocht heb.

Daarna de auto geparkeerd op een camperplaats in Kivid. Geen bijzondere plaats, maar goed genoeg voor de nacht. En in de avond nog even stuk over het strand gelopen.

honden page profiel KeesKees 3 doggies

honden foto van Kees

Wat een prachtige fotos weer! Kan Moh dat snelle wisselen van omgeving goed aan? Scheelt wel dat je je huis gewoon steeds mee hebt natuurlijk.

honden foto van Alaska's Finest!

Zuiden van Zweden is echt een heel stuk drukker dan hoger op.

Ja, dat schuift op. Zuid Zweden is veel drukker dan Midden Zweden, en Midden Zweden is veel drukker dan het Noorden... hp-shiny

Leuke foto's! Die met jou & Moh = hp-heart

Super mooie foto's! surprised

honden foto van Ciska en Spanjaardje Moh (Bambi r.i.p.)

Maandag 29 juli hebben we Ystad bezocht. Geen foto's gemaakt van Moh, alleen maar van mooie huisjes en straatjes. Wat een leuk centrum zeg!

Daarna doorgereden naar Vomb, naast een meer en daar hebben we heerlijk gezwommen en relaxt gedaan de rest van de dag. In de avond nog een ronde door het bos daar gelopen.

Dinsdag naar het nationale park Dalby Söderskog. Dat lag in de buurt (20 min. rijden). Ik wist dat het een klein park was, maar de ronde door het park was kleine 3 km. Nou daar waren we zo doorheen haha. Wel leuk park hoor, maar niet echt bijzonder. Het bijzondere aan dit park is vooral in de lente want dan schijnt het hele park te bloeien, maar ja dat hadden we nu niets aan.

Dus rond 13uur besloten om vast naar Denemarken te rijden en dan daar een leuke plek op te zoeken. Om nog van een heerlijke zomeravond te genieten.

Eenmaal in Denemarken was het noodweer! Maar dan ook echt Noodweer met een hoofdletter N.

Nou daar ging mijn lekker laatste zomeravond van onze reis...

Dus besloten om door te rijden naar huis. En zo was ik om 23:45 weer thuis. En wat heb ik heerlijk gedoucht!

Maar wat zal ik dit heerlijke koppie missen zo in mijn autootje.

Ik heb weer een heerlijke reis gehad en 3000 km gereden. En deze keer is de auto er zonder mankementen doorgekomen. Ook stiekem een beetje trots op oude bakkie Skippy!

Bedankt voor het volgen van mijn reis door Zweden.

honden page profiel KeesKees 3 doggies

honden foto van Kees

Welkom thuis en super bedankt voor dit topic! Wat een mooie trip heb je gemaakt zeg!

honden page profiel Stabij GijsStabij Gijs 3 doggies

honden foto van Stabij Gijs

Leuk dat we je avonturen mochten lezen en meegenieten door de fotos!

honden foto van Alaska's Finest!

Welkom thuis, was leuk om met jullie mee te reizen!

honden page profiel yooopyooop 3 doggies

honden foto van yooop

Aaah weer lekker onder de douche thuis, dat is altijd fijn, ik heb genoten van je mooie verhalen en je prachtige foto's, dank je wel daarvoor..laughing

honden page profiel jantienjantien 3 doggies

honden foto van jantien

Oh, Stenshuvud  zijn we ook geweest.  Rond-klauterwandeling gedaan en uitgekomen op een kiezelstrand.

En Ystad zijn we ook geweest.

Fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad.  Ik heb met je meegenoten!

Welkom thuis.

pagina 9 van 9 12 3 4 5 6 7 8 9
Volgende forumvraag: Even voorstellen
De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan