Ik plaats dit even voor een vriendin van mij.
Zij heeft een Stabij van volgens mij 4 jaar oud.
Hij heeft al een langere periode last met huidproblemen.
Hij krijgt dan wondjes/kale pleken op de huid voornamelijk op de poten en onderkant waar hij veel jeuk aan heeft.
Heeft al onwijs vaak antibiotica gehad om de wonden en plekken rustig te krijgen.
Daarnaast natuurlijk de dure brokvoeding van de DA.
Omdat alles terug bleef komen en eigenlijk steeds erger werd is er voorgesteld om de hond op rijst en hertenbiefstuk te zetten in combi met de antibiotica dit hebben ze bijna 4 maanden volgehouden maar ook dit gaf niet echt verbetereing.
Er is een allergie test gedaan door allerlei prikjes in de huid te geven en te kijken of daar een reactie op kwam, maar uit deze test is niks gekomen.
Ze zijn daarna doorverwezen naar een arts in Amsterdam en deze heeft een bloedtest gedaan om te kijken of hij ergens van voedsel allergisch was maar ook hier kwam niks uit dus hij mocht alles weer eten.
Wel hebben ze nu vanaf 25 sep tot 2 nov. zx daags een half tablet davubactin (?) en 2 tabletjes prednison gegeven.
De klachten werden wel minder dus vanaf 2 nov. 2.5 tablet prednison per dag maar de klachten werden weer erger dus vanaf 13 nov. zijn ze 3 tabletjes prednison van 5mg gaan geven.
Op dit moment ziet de huid er wel aardig uit maar over is het niet.
De hond zelf is op het moment erg lustloos/futloos en ook vanaf september 7 kilo aangekomen.
Nu mocht er wel weer wat bij omdat hij was afgevallen maar dit kan ook niet oke zijn.
Ik wandel 1x per week met h'm en m'n vriendin maar hij heeft echt geen zin om te spelen en te rennen wilde afgelopen maandag zelfs niet in het water nou dit is echt niks voor h'm.
Kunnen jullie hun mischien een beetje opweg helpen want ze weten het echt niet meer.
En de hond wordt per dag ongelukkiger.



3 doggies






