Gaat jullie hond mee op vakantie?

plaats een nieuw onderwerp in het hondenforum meest recente onderwerpen in het hondenforum

honden page profiel YaraYara

Gaat jullie hond mee op vakantie?  Waarom wel/niet?

Als jullie hond wel mee gaat, waar gaan jullie dan naartoe?

Ik ben benieuwd naar de zogeheten: "hondvriendelijke" vakanties, dan kan ik eventueel onze zomervakantie van volgend jaar erop aanpassen, voor het geval dat we voor die tijd een hond zullen hebben.

honden page profiel Nicole & KaylaNicole & Kayla

honden foto van Nicole & Kayla

Kayla is met Pasen,toen was ze 7 maanden,mee geweest met de auto naar Nederland,23 uur rijden

Dit ging tot onze verbazing heel erg goed,ze heeft vooral geslapen.

Aangezien we bij mijn ouders logeren heb ik niks hondvriendelijks hoeven zoeken.

Toch zou ik het niet meer doen,ik denk dat het voor alle partijen beter is als we alleen gaan en Kayla hier bij een goed adres blijft,het is toch erg vermoeiend met zo'n grote hond die de hele achterbank in beslag neemt,mijn 2 kinderen moeten er ook nog bij

honden page profiel UkkePuck UkkePuck

honden foto van UkkePuck

Nee want Puck kan niet skiën en heeft een hekel aan kou haha.

Binnenkort nog een rondreis door Indonesië. Ook daar gaat Puck niet mee naar toe.

Ik doe haar geen plezier met dit soort dingen. Zij gaat altijd naar iemand die ik goed ken en ik weet hoe ze met honden om gaat.

honden page profiel Odette * BacchusOdette * Bacchus

honden foto van Odette * Bacchus

Bacchus gaat altijd mee. Of het nu een midweek is naar een huisje, zomervakantie op de camping of wintersport. Hij gaat mee, vind ik wel gezellig. We kiezen een huisje of camping dan ook op dat een hond mee mag. We zijn naar Italië en Oostenrijk geweest. Italie was natuurlijk erg warm, dus deden we ook ivm hem niet zo veel. Oostenrijk was heerlijk om te wandelen, vond Bacchus prachtig.

Je hebt een heel andere vakantie met een hond. Italië waren we met de tent en het hele gezin (5 pers), dus was er altijd wel iemand om bij hem te blijven en konden andere zwemmen of boodschappen doen. Een hond kan natuurlijk niet alleen in de tent blijven.

Dit jaar waren er met tweetjes(en hond)  op vakantie, maar met een caravan. Maar lieten hem alleen, alleen als we gingen tandenpoetsen. Boodschappen doen ging hij of mee, of er ging iemand alleen.

Met de wintersport gingen we in de ochtend wandelen en smiddags skieen en bleef hij in het appartement.

Hij is maar 1x thuis gebleven, toen we een weekeindje naar een hotel waren. Hier zat ontbijt en diner bij. Hij is toen thuis bij mijn (grote) kinderen gebleven.

honden page profiel Thara Thara

honden foto van Thara

" Gaat jullie hond mee op vakantie?  Waarom wel/niet?

Als jullie hond wel mee gaat, waar gaan jullie dan naartoe?

"

Ja ze gaan hier altijd mee
Omdat wij zelf heel graag de regie houden
Omdat we het gezellig vinden , ze horen er nu eenmaal ook bij

Als ze bv nog heel jong zijn , of heel oud dan gaan we niet te ver (meer ) weg
We hebben ook weleens jaren gehad dat we niet op vakantie konden omdat we bv een hoogbejaarde hond hadden die geheel van het pad afraakte als ze ergens vreemd was

Betreft het een jonge hond dan nemen we die ook mee naar het buitenland
Maar we houden wel weer rekening met het klimaat
In de heetste maanden van het jaar doe je de meeste honden er geen plezier mee om ergens in de hitte te moeten verblijven
En we lezen ons vooraf goed in , hoe hond vriendelijk is de omgeving

En op het internet is meer dan voldoende te vinden waar je met een hond van harte welkom bent

Ik vind het trouwens super dat je je al zo goed voorbereid op de eventuele komst van een hond
Je gaat duidelijk niet over een nachtje ijs
;-)

honden page profiel YaraYara

Klopt, Thara!

Ik wil me op allerlei gebied inlezen en bedenken hoe wij dit zullen/kunnen gaan doen in de toekomst.

Nee, ik ga zeker niet over één nacht ijs!

Ik wordt trouwens wel steeds enthousiaster

honden page profiel Shiva Shiva

honden foto van Shiva

Ik ga niet op vakantie heb voor de honden gekozen. Geniet ook enorm van een flinke boswandeling en zwempartijtje met de honden en het kost me niets. Het geld dat ik uitspaar door niet op vakantie te gaan kan ik dan voor de honden benutten.

honden page profiel Claudia en Tibetaantjes Sarah en ChenpoClaudia en Tibetaantjes Sarah en Chenpo

honden foto van Claudia en Tibetaantjes Sarah en Chenpo

Wij zijn wel op vakantie geweest met meerdere Tibetaanse Mastiffs in de camper. Ze vonden het prachtig. Iedere keer weer enthousiast en nieuwsgierig waar ze nu weer waren. We deden het wel heel rustig aan met veel momenten voor ze om de pootjes te strekken. Met een kampeervakantie gaat het heel goed vind ik een hond mee.

Soms zijn ze niet mee geweest met een korte stedentrip van mij of andere vakantie van mijn ouders maar dan was of ik of mijn ouders bij de honden thuis en waren ze in vertrouwde honden.

honden page profiel LavinaLavina

honden foto van Lavina

Ja May gaat altijd mee naar vakantie. De eerste keer had ik haar net 2 weken. Ze was net 8 maanden en ik ging met een vriendin op vakantie. Wel vlak naast het bos. En echt wel boswandelingen gemaakt. Maar ook gewoon geshopt. May ging gewoon mee. Die past zich altijd overal makkelijk aan aan, gelukkig. Alleen de keer dat we naar de dierentuin gingen heeft mijn zus die in de buurt woonde waar ik op vakantie was opgepast. (Ze kon toen uiteraard nog niet alleen zijn..)

Andere keren op vakantie tja beetje hetzelfde alleen meer boswandelingen met andere vrienden en hun honden. Gewoon uit eten ed. Toen mochten de honden zelfs mee naar de dierentuin.

Ben nog geen dingen meegemaakt waar de hond echt niet bij meee kan. En Maynis erg makkelijk en rustig dat helpt ook een hoop!

Ze is zelfs mee geweest naar een openluchttheater.

honden foto van Tamara - Abby, Anna & Jamie

Ligt eraan waar ik heen ga.

Niet alles is even leuk voor ze en soms wil ik ook gewoon even tijd zonder ze.

Maar gaan we naar de bergen of naar een hondvriendelijk park oid, gaan ze natuurlijk mee!

honden page profiel Silla en Bo & YunahSilla en Bo & Yunah

honden foto van Silla en Bo & Yunah

Ik ga wel op vakantie en de honden blijven thuis. Alle andere dagen van het jaar staat mijn leven in het teken van hun (qua werk, tijd voor vrienden, etc) maar ze kunnen best een week (of twee..) zonder mij. Ze zijn dan bij mijn vader of moeder, dat ligt eraan met wie ik wrg ga, en dat vindt iedereen prima.

Ik heb niet het idee dat ik ze een plezier doe met een week New York, een week zon in Egypte of een week rondrijden in de Baltische Staten dus dat doe ik lekker zonder ze. En dan kom ik thuis en is het feest en dan gaan we weer verder met ons leven.

honden foto van Hannah & Bink† en Beertje

Ja zeker, Beer gaat altijd mee op vakantie, meestal gaan we naar Frankrijk. Bink ging ook altijd mee.

honden page profiel YaraYaragoedgekeurde fokker

honden foto van Yara

Wij gaan niet meer echt op vakantie sinds we yara hebben. Dit omdat ik het zelf niet prettig vind om haar ergens anders achter te laten en het soort vakantie wat wij leuk vonden is niets voor haar.

Wel gaan we af en toe een weekendje weg en dan gaat ze dus mee.

Volgend jaar zijn we van plan om met de camper door Zweden te trekken en dan gaat ze dus ook mee.

Ben heel benieuwd of het bevalt, want een camper is niet echt iets voor mij haha.

honden page profiel Pascale, Kahlúa&WillowPascale, Kahlúa&Willow

honden foto van Pascale, Kahlúa&Willow

Ik ben 12 maanden gaan reizen in Australië, en een maand in Azië en Amerika, helaas kon mijn hond niet mee. Gelukkig wilde mijn moeder er toen voor zorgen (anders was ik niet gegaan uiteraard)

Mocht ik terug gaan naar Australië, gaat ze wél mee.

Hoe ik het volgehouden heb zonder haar weet ik niet, wel weet ik dat ze eigenlijk verder altijd met me mee gaat, dagjes wel, weekje weg op vakantie, ze gaat mee, en zo niet, heb ik lieve familie, een goede fokker en een goede oppas die dan op haar willen letten :)

honden page profiel RosanjaRosanja

honden foto van Rosanja

Ja en nee. Wij gaan nooit op vakantie, hebben ook katten lopen hier. En ik vind dat je niet lekker een week weg kan en de zorg over moet dragen. Wij kiezen ervoor moet je ook verantwoording ervoor nemen. We gingen wel eens kamperen voor een nachtje en dan ging joy altijd mee.

Nu een unieke aanbod gekregen om mee te gaan naar Oostenrijk volgend jaar, 8 dagen. Joy gaat mee, word een wandelvakantie. Maar Wolf gaat naar een pension. Er kan sowieso maar 1 hond mee en joy is niet zelfstandig genoeg om in zo'n omgeving te zitten.

honden page profiel Wilma en Dobby (RIP)Wilma en Dobby (RIP)

honden foto van Wilma en Dobby (RIP)

Mijn vorige honden waren heel makkelijk. Die kon je rustig in een bungalow/huisje achterlaten. De huidige hond... kan amper alleen thuis blijven als hij thuis is. En aangezien een mens op vakantie ook boodschappen moet doen enz. ben ik maar gewoon niet meer op vakantie geweest.

honden page profiel yooopyooop

honden foto van yooop

Natuurlijk, alleen mijn vakantie is nu de Ardennen Texel Duitsland geworden, vroeger was dat Griekenland.

Naar een ver land zou ik mijn hond nooit aan bloot willen stellen, Australie daar komen heel veel dodelijke teken voor, dat zou ik nooit durven

Griekenland is te warm en te ver, ik ga mijn lieverd niet in een vliegtuigbuik stoppen.

Maar zonder mijn Faro zou ik niet weg willen.

honden page profiel MartineMartine

honden foto van Martine

Onze honden gaan altijd mee op vakantie, of beter, wij mogen van onze honden met ze gaan wandelen op vakantie .

Ik kan me niet (meer) amuseren zonder mijn vriendinnetjes.  Ik geniet niet van een vakantie zonder ze, de twee vakanties die we zonder hen hebben doorgebracht (in het begin dat we honden hadden), zijn we steeds vervroegd teruggekeerd.  Ik ben geen avontuurlijk mens, maar met hen vind ik het leuk erop uit te trekken.  Ze hebben me geleerd dat er meer is dan luilekker op het strand te liggen of cultuurvakanties.  En mijn fysiek wordt er ook beter door.

Wij gaan steeds naar plekken waar onze honden toegelaten zijn en houden "wandelvakanties".  Ik mag er niet (meer) aan denken om zonder ze weg te gaan.

We gaan meestal naar de Ardennen en/of naar zee (naar zee enkel een weekend).  Daar bestaat onze vakantie uit dagtrips met de honden over GR routes en 's morgens en 's avonds eten (wij mogen ook genieten hé) onderweg is het een picknick.

We kiezen steeds routes uit waar de honden lekker los kunnen, dus geen gewone wandelingetjes door de stad (daar hebben ze naar mijn opinie niks aan).

Volgend jaar gaan we voor de eerste keer met ze naar Oostenrijk, ben benieuwd hoe dàt zal gaan (voor ons wel te verstaan )

honden page profiel Marga en de honden Balou en Lotus.Marga en de honden Balou en Lotus. 3 doggies

honden foto van Marga en de honden Balou en Lotus.

Toen de kinderen klein waren hadden we een stacaravan op een camping in Drenthe, de honden gingen toen altijd mee. Maar toen de kinderen groter werden en niet meer naar de camping wilden verruilde we de camping voor de achtertuin, ik ben al jaren niet op vakantie geweest. Balou zal ik ook geen plezier doen als ik met hem op vakantie zal gaan, hij is erg eenkennig en niet sociaal. Lotus heb ik vanaf de eerste week overal mee naar toe genomen, zij is veel socialer als Balou haar zal ik wel mee op vakantie kunnen nemen. Maar ik mis de vakantie's niet, de honden zijn voor mij vele malen belangrijker dan welke vakantie dan ook.

honden page profiel Cindy & CoCindy & Co

honden foto van Cindy & Co

Neen, we hebber er 5 en er is dan ook nergens wat te vinden waar ze alle 5 tegelijk mee mogen. Dus: mijn man blijft thuis (vliegangst) en ik ga alleen op reis.

Wel wat vervelend, maar voor mij is het niet zo erg daar ik het liefst groepsreizen naar Afrika e.d. doe.

honden page profiel MoniqueMonique

honden foto van Monique

Soms gingen de honden mee,soms naar het pension.

Nu Vigo alleen is mag hij met ons mee als we weggaan. Pension is niet meer aan de orde.

Niet speciaal van die hondenparken,als de hond in een huisje mag dan is dit voldoende voor ons,een weekje aangelijnd lopen is nog altijd beter dan een week pension.

honden page profiel Ingrid De MeulemeesterIngrid De Meulemeester

honden foto van Ingrid De Meulemeester

Onze 2 hondjes gaan altijd mee op verlof. Wij boeken in functie van de honden. Maar we gaan wel met de wagen. Ik durf het niet aan om hen beiden mee te nemen met het vliegtuig.

Aangezien ik zelf kook zoeken we een huisje of appartementje. Valt altijd heel erg mee.

Als je zoekt "met de hond op verlof" kan je leuke dingen vinden.

Ook op Facebook is een pagina : "de honden mogen mee op vakantie"

honden page profiel Vera en ZivaVera en Ziva

honden foto van Vera en Ziva

Wij hebben Ziva afgelopen zomer mee genomen naar de camping in Drenthe. Ging prima, al vond ze het wel spannend. Daar op aangepast: alleen laten zo min mogelijk, eigenlijk alleen bij tanden poetsen. Boodschappen dan bleef een van ons buiten. We hebben veel gewandeld en gefietst (Ziva in de fietskar).

Ik zou het zo nog een keer doen, het was heerlijk! Je kunt minder culturele dingen doen (kerk, musea, dagje stad) maar heeeeerlijk wandelen.

Maar mochten we ooit naar zuid Frankrijk willen, of een ander warm land, dan zoeken we oppas voor haar. Het zal een volgende keer vast minder spannend voor haar zijn, ze kent dan de tent al, maar het blijft spannend. En dan vind ik het voor haar niet waard om zo lang in de auto te zitten, naar een warm, spannend oord, waar wij misschien wel eens een museum of stad willen bezoeken. Daar doen we haar geen plezier mee en dan wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen.

honden page profiel RobRob

honden foto van Rob

honden page profiel Thara Thara

honden foto van Thara

" de 2 rakkers gaan altijd mee als wij op vakantie gaan. We hebben de vakanties wel een beetje aangepast aan de hondjes, we blijven veel in Nederland (Texel) met uitschieters nar Frankrijk.

De hondjes weten niet beter. Ze worden zelfs een beetje onrustig als wij de vakantiespullen bij elkaar aan het zoeken zijn. Puk de Cairn Terrier gaat dan standaard voor de voordeur liggen. Zo van "jullie gaan echt niet zonder mij weg". "

Hahhah zo herkenbaar O-) :-)

honden page profiel Vera en ZivaVera en Ziva

honden foto van Vera en Ziva

"

Hahhah zo herkenbaar O-):-)
Voordat we Thara hadden hadden we de roedel van vier nog . Ze wisten altijd precies ""als o.a het blauwe tassie "" naar beneden komt dan gaan we heel lang weg "" En natuurlijk moesten ze de tas heel goed in de gaten houden . We blijven in de gang hoor , we willen niets missen "

Ziva was vooral heel onrustig tijdens het inpakken. Behoorlijk zielig aan het doen, snapte niet wat er ging gebeuren. Was ook de eerste keer voor haar natuurlijk. Maar toen ik haar spulletjes ging pakken werd ze helemaal blij! Toen wist ze dat ze mee mocht, al wist ze nog niet wat er ging gebeuren. En de volgende keer wordt het vast makkelijker voor haar. Dan weet ze inderdaad wat er gaat gebeuren als we al die spullen pakken. Dat we lang weg gaan, maar wel met zijn allen. En dat we ook weer terug komen.

honden foto van Baasje van Spaiky† en Odie

Zonder hond ga ik niet op vakantie.

honden page profiel AizenAizen

honden foto van Aizen

Het liefst neem ik hem mee maar doe hem geen plezier om hem mee te nemen naar turkije gelukkig vrienden van ons die dan graag oppassen.  Dus de ene vakantie met en de andere zonder hond. Als we de hond mee nemen is het toch wel naar Duitsland lekker de bergen in en zoeken naar huisje met omheining of afgelegen dat die lekker kan snuffelen

honden page profiel louisialouisia

honden foto van louisia

ja onze 3 grote honden gaan mee op vakantie wij gaan NL niet uit en hebben een mooi en hond vriendelijke park gevonden waar honden welkom zijn in Drenthe waar je heerlijk kan wandelen

www.vanmaanenvakantiehuizen.nl

honden page profiel MaartMaart

honden foto van Maart

Vakantie staat hier in teken van WK deelname, dus de honden zijn wel een noodzakelijke compagnon :-)

Volgend jaar nog eens op ski verlof, dan neem ik ze niet mee, omdat her niet zo praktisch is.

Weekendjes weg zijn ze altijd mee

pagina 1 van 2 12
De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan