Vakantie met of zonder je hond? en waarheen?

plaats een nieuw onderwerp in het hondenforum meest recente onderwerpen in het hondenforum

honden foto van Simba

Leuke ideeën gezocht! :-)

Een aantal weken geleden zijn wij met Simba een weekje naar Texel geweest. helemaal super!

Later in dit jaar willen we ook weer graag even weg.

Maar aangezien dat waarschijnlijk toch niet eerder dan oktober wordt, zijn de temperatuur en weersomstandigheden in Nederland een stuk minder aangenaam. Dus willen we wel een beetje de warmere regio's opzoeken.

Nou heb ik nog nooit een hond naar bijvoorbeeld een pension gebracht, en ik heb ook best moeite met dat idee. Of zijn er hier mensen die wel heel goede ervaringen hebben met bepaalde pensions?

honden page profiel *niet meer actief**niet meer actief* 3 doggies

honden page profiel *niet meer actief**niet meer actief*

We hebben onze vorige hond trouwens wel eens meegenomen naar een huisje in bad bentheim. Vond hij leuk, maar door de epilepsie kon dat niet meer.

honden foto van Willemijn _ baasje van Ogin (Ozjin)  _    Bams ¥ .

honden foto van Simba

" Wij nemen nooit de hond mee op vakantie. Onze vorige hond ging naar mijn ouders, I.v.m. epilepsie was dat vertrouwd en lieten we hem met een gerust hard achter. Nu komt een vriendin hier in huis om op het kleine manneke te passen. Asiel heb ik nooit gedaan, ook niet voor de kat. Altijd oppas gezocht voor de dieren. "

Ja onze vorige honden gingen ook altijd naar mijn ouders of schoonouders.

Nu is Simba een stuk groter en drukker dan onze andere honden waren, en het hondje van mijn ouders is oud en blind aan het raken, en daardoor ontzettend onzeker en zenuwachtig. wat betekent dat ik het haar niet aan kan doen om Simba daar te brengen.

Mijn schoonouders zijn in de tijd dat wj op vakantie gaan ook niet thuis, dus vandaar dat die mogelijkheden ophouden :-)

honden foto van Simba

" Het is wat je wilt....gaat de hond mee op vakantie zal je rekening moeten houden met het land en warmte daar, geregel voor entingen en    Voor de insecten in dat land....hartworm-zandvliek , teek enz.....en pensions...kijk dan naar kleinschalig geen massa pension...en ga van te voren eens kijken hoe het daar is... "

Ja dat hebben we allemaal al goed bekeken inderdaad.

De inentingen en rekening houden met de insecten. Wat dat betreft zijn we goed "voorbereid". Op texel liepen ze (bijvoorbeeld de teken) ook overal. en dat was alleen nog maar in Nederland :-)

Wat dat betreft zijn we goed voorbereid.

Ik ben ook vooral benieuwd naar ervaringen van vakanties met hond, waar de reis heenging en wat jullie ervaringen waren :-)

honden page profiel Bianca WarnarBianca Warnar 3 doggies

honden foto van Bianca Warnar

honden foto van Simba

" Bij ons gaan de honden eigenlijk altijd mee. Wij hebben een caravan en gaan altijd in het voor en najaar met vakantie. Ze hebben bijna heel Europa al gezien. Wij zorgen wel dat er een riviertje in de buurt is dat ze lekker kunnen poedelen. En voldoende wandel gelegenheden. Wij kunnen ons geen vakantie zonder honden voorstellen. Half augustus komt er een pup bij en die willen we in September ook kennis laten maken met kamperen, dat wordt spannend. "

Wat ontzettend leuk zeg!

Vroeger gingen wij met mijn ouders altijd op fietsvakantie en toen hadden we twee dwergpoedels. die gingen ook altijd mee in het fietskarretje. Geweldige tijd was dat.

Nu is mijn vriend niet het type voor fietsvakanties en Simba ook niet echt denk ik

honden page profiel Hettie & CharliiHettie & Charlii 3 doggies

honden foto van Hettie & Charlii

Als ik op vakantie ga, gaat Charlii mee. Ik regel mijn vakantie dus om de hond heen. Lukt een bestemming niet, dan gaan we er niet naar toe.

Ik heb in mijn leven al genoeg verre reizen gemaakt, en heb nu veel meer voldoening in dichterbij, samen met mijn hond. We gaan wel Europa door, lekker met de auto....

honden page profiel Marga en de honden Balou en Lotus.Marga en de honden Balou en Lotus. 3 doggies

honden foto van Marga en de honden Balou en Lotus.

Toen de kinderen nog klein waren hadden wij een stacaravan op de grens Groningen Drenthe. De hondjes die we toen hadden gingen gewoon mee. Toen de kinderen ouder werden hebben we de caravan verkocht. De kinderen gingen hun eigen weg en met jeugd van hun leeftijd op vakantie. Ik ben nog wel een paar keer met de jongste en een vriendje van hem een weekje naar Slagharen geweest. De honden bleven toen bij de oudsten thuis en mijn ex die een paar deuren verder woonde hield een oogje in het zeil. Inmiddels ben ik al jaren niet meer op vakantie geweest, met mijn grote honden vond ik dit ook niet handig. Mowgli en Gizmo hebben 1x uit nood (een overlijden) twee en halve dag in een pension gezeten maar dit is mij helemaal niet goed bevallen. Dit lag niet aan het pension maar Mowgli heeft die dagen niet gegeten of gedronken zij was geen hond voor in een pension, Gizmo had er geen moeite mee. Ik hoop ooit nog wel eens op vakantie te kunnen gaan naar Drenthe of de waddeneilanden en dan neem ik Lotus gewoon mee. Balou is ook geen hond om mee te nemen, hij is een stresser en draait zijn pootje er niet voor om om te bijten als hij zich bedreigt voelt. Maar Balou is belangrijker voor mij dan een vakantie ik zal hem nooit voor mijn plezier bij anderen achter laten. Een vakantie zit er voor mij niet in zo lang ik Balou heb en ik heb Balou ontelbaar liever dan welke reis dan ook.

honden page profiel Alaska's Finest!Alaska's Finest!goedgekeurde fokker 3 doggies

honden foto van Alaska's Finest!

Hoe doen jullie dat met vakanties en hebben jullie leuke ideeën voor een vakantie MET Simba? "

Leuke ideeën zijn er in overvloed, maar het hangt er natuurlijk vanaf  wat je zelf leuk vindt om te doen, en of je hond deze interesses deelt...

Persoonlijk vind ik oktober een héérlijke maand om te reizen in Europa. Het drukke zomerseizoen is voorbij en het winterseizoen nog niet begonnen. Je hebt dus de mooiste plekjes helemaal voor jou alleen! Zalig! De mogelijkheden zijn eindeloos: van de Ardèche in Frankrijk tot de Tatra in Polen, en van de dolomieten in Italië tot het Pirin-gebergte in Bulgarije. In oktober kan je overal naartoe, en de herfst geeft de prachtigste kleuren!

Je hebt het dus maar uit te kiezen!

honden foto van Simba

" Onze honden gaan altijd mee op avontuur, wij delen dezelfde interesses: weidse natuur, sneeuw, trektochten, hoe langer en verder, hoe liever

Je hebt het dus maar uit te kiezen!  "

Ik denk dat we inderdaad aardig dezelfde ideeën hebben, Wij en Simba.

Niet te warm, niet te druk (geen schreeuwende/jankende kinderen) Is ook inderdaad de reden dat we lekker pas in oktober gaan ;-)

Lange wandelingen, mooie natuur, en water, want hij vind zwemmen echt fantastisch) en veel rust.

Eventueel stadje/dorp in de buurt voor een lekker hapje en drankje.

Dat bijvoorbeeld.

honden page profiel MoniqueMonique 3 doggies

honden foto van Monique

In het verleden zijn we regelmatig met het vliegtuig weg geweest.

Vigo ging samen met Tosca naar het pension.

Hij is nu alleen en ik wil hem niet in zijn ééntje in een pension stoppen,hij kan niet met andere honden.

Hij mag mee op vakantie,hij is dan een dagje gestresst maar éénmaal gewoon vindt hij het leuk.

Dit jaar zijn we naar Drenthe geweest,eind september gaan we naar Frankrijk.

Ik zoek geen typische hondvriendelijke vakantieparken e.d. er hoeft geen losloopgebied te zijn,zolang hij maar mee mag in het huisje.

honden foto van Roos,Jeff † en Waldo † en Mootje †

Als ik ga ga ik met hond

de eilanden en drenthe hebben mijn voorkeur ivm veel losloop gelegenheid ook dichtbij en mooi landschap

Waldo gaat ook met de oppas op  mini vakanties

hij heeft tot zijn grote vreugde een vast adres op texel

nu gaat hij vanaf vanaf vanavond t/m maandagmiddag

Ik haal hem maandagavond na werk weer op (en werk zondag ook)

Waldo danst al als hij de boot naar texel ziet

das het enige ov waar hij blij van wordt..ondanks drukte en lawaai

waldo weet heel goed dat texel zalig is

honden page profiel MaartMaart 3 doggies

honden foto van Maart

Hier gaan ze altijd mee, de oudste blijft wel thuis omdat ze niet zo ver mee kan wandelen en dan kijken mijn ouders ervoor.

Volgend jaar een skivakantie, dan neem ik enkel de jongste mee denk ik, omdat ik anders niet weet waar ik die moet laten.

honden foto van Liz

" Ik denk dat we inderdaad aardig dezelfde ideeën hebben, Wij en Simba.

Eventueel stadje/dorp in de buurt voor een lekker hapje en drankje.

Dat bijvoorbeeld. "

honden page profiel AizenAizen 3 doggies

honden foto van Simba

"  Ik ben met Momo in de Ardennen geweest. Dat was echt heerlijk. Veel natuur, veel water, ook wezen kanoën met haar er bij. Dorpjes bezichtigen... echt geweldig. Op de terrasjes was ze overal welkom, restaurants binnen vaak niet. Maar buiten hebben ze vaak overkappingen en zit je ook met regen droog. "

Leuk!

We zullen de ardennen meenemen in onze overweging :-)

Verbleef je in een hotel of camper/caravan?

honden page profiel AizenAizen 3 doggies

honden foto van Aizen

Owja dat huisje in duitsland was echt super Aizen heb er de hele week lekker los kunnen lopen rondom het huisje en we zaten half tegen een berg aaan die we beklommen hebben de hond heeft super genoten

honden foto van Simba

" Wij hebben nu bijna een jaar onze hond en 1 keer weekje Duitsland gedaan en dat beviel me echt super. nu gaan we over aantal weken zonder de hond 2 weken zonder de hond en denk toch dat ik het wel ff zwaar er mee ga krijgen me kindje ergens achter laten  gelukkig vertrouw ik die mensen wel maar toch haha ken me eigen monster goed en die is veelste graag bij ons dus zal me wel zorgen maken of dat die het wel leuk heeft daar. Me vriend vind het wel lekker( hij zal hem ook wel missen maarja man he) om even te zonnen en er tussenuit te zijn maar het liefst neem ik hem mee  "

Ja precies dat!

Ik weet (of dat heb ik mezelf wijsgemaakt) dat hij het nergens zo goed heeft als bij ons. En Simba is ontzettend snel onder de indruk van veranderingen heb ik gemerkt.

Toen hij 3.5 maand geleden bij ons kwam heeft hij echt een hele tijd nodig gehad om over de plotselinge verandering voor hem heen te komen.

Wij willen/hebben geen kinderen en hij is ons alles.

P.S.

Wat een prachtige hond is Aizen!

honden page profiel Alaska's Finest!Alaska's Finest!goedgekeurde fokker

honden foto van Alaska's Finest!

Oh, maar dan heb je zoveel keuze dan!

Hangt er van af hoever je wil rijden, natuurlijk, maar hier even een snelle greep van enkele van onze reizen in oktober, om je een idee te geven dat je alle richtingen op kan:

Tijd voor een aperitiefje in de Roemeense bergen:

Lac du Verdon, Frankrijk. In de zomer over de koppen lopen, eind oktober geen kip te zien en nog steeds een aangename 20°C:

"  Leuk!

We zullen de ardennen meenemen in onze overweging :-)

Verbleef je in een hotel of camper/caravan? "

In een huisje, zo'n blokhutje. Dat vind ik met een hond het fijnste.

Lekker je eigen ding doen, zelf je ontbijt/lunch klaar maken en in de avond kunnen kiezen tussen uit of thuis. Hangen in een hotelkamer is niet zo fijn als in een huisje met eigen terrasje.

honden page profiel AizenAizen

"  Ja precies dat!

Wij willen/hebben geen kinderen en hij is ons alles.

P.S.
Wat een prachtige hond is Aizen!

Dat heb je je niet wijsgemaakt dat is gewoon zo, Als baasje zijnde hoor jij het beste plekje huisje te zijn vind ik.

Jah als aan mij ligt dan worden het alleen vakanties met hond  Maar wat ik zeg me vriend wil 1 keer per jaar minstens een lekkere zonvakantie hebben en dat is voor de hond gewoon niet lekker is daar te warm en geniet die ook niet dus denk dat we maar een dealtje maken en 1 keer met hond en 1 keer zonder ofzo .

Maar in augustus gaan we eerst weekendje weg en ff testen of die dan bij die mensen ook rustig is. en als die daar ook rustig is dan zal ik wel met een geruster hart met vakantie gaan haha

Dankjewel hihi

honden page profiel AizenAizen

"

Wouwww  gewoon Wouww wat mooi zeg waar jullie geweest zijn

honden page profiel Stabij GijsStabij Gijs

honden foto van Stabij Gijs

@ Rianne

Als ik lees wat voor een vakantie jullie willen (lekker wandelen in de natuur etc) dan zou ik de hond zéker meenemen!

Persoonlijk zou ik dan niet voor een hotel gaan maar een huisje/stacaravan

lake district, Engeland"

Geweldig daar. Fellwalking is mijn grootste hobby. Ik heb er een tijd half gewoond (relatie daar). Het is zo ongelooflijk mooi.

Wel een puntje voor een hondenvakantie:

Er loopt veel vee los. Vooral schapen maar ook paarden en koeien.

De wet geeft de boeren het recht om loslopende honden op hun gebieden af te schieten...... Dat gebeurd soms dus ook.

Zelf wil ik heel graag de Hadrian Wall nog eens lopen met Elsa.

De Hadrain Wall is rond 117 na Chr. gebouwd door de Romeinen (Keizer Hadrainus) tussen Engeland en Schotland (het gebied waar de Border Collie vandaan komt). Hij is 117 kilometer lang en loopt van New Castle naar Carlisle (Lake District of beter; Cumbria); het smalste stuk van Engeland.

Last-Light-On-Hadrians-Wall-3190

Afbeeldingsresultaat voor hadrian wall

honden page profiel MoniqueMonique 3 doggies

honden foto van Monique

"

Mooi hoor,als er geen kip te zien dan mag Vigo ook los,hij is geen jager.

honden foto van Sanne & Denise, Fanny, Vita

Wauw, zulke mooie plekken

Stoppen?? Hahaha van mij hadden we nog wel een paar fotootjes bij gemogen hoor hahaha. Ben volgend mij niet de enige die hiervan geniet

Ongelooflijk prachtig!

honden foto van Simba

"  Ow... maar goed dat je foto's met de honden erop hebt want anders zou niemand geloven dat er zulke prachtige gebieden bestaan (dichtbij) waar jullie zijn geweest

@ Rianne

Persoonlijk zou ik dan niet voor een hotel gaan maar een huisje/stacaravan "

Ja wij geven ook zeker de voorkeur aan een huisje of stacaravan.

Dat hadden we op texel ook.

Heerlijk al die fotos! wat is europa prachtig he dan!

pagina 1 van 2 12
Volgende forumvraag: a
De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan